فقط ۳۷ درصد از آمریکایی‌ها به صحبت‌های ترامپ درباره کرونا اعتماد دارند

بر اساس یک نظرسنجی جدیدف کمتر از ۴۰ درصد مردم آمریکا به صحبت‌ها و اطلاعات ترامپ درباره شیوع ویروس کرونا در این کشور اعتماد دارند.
کد خبر: ۳۸۸۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴ - 17March 2020

فقط ۳۷ درصد از آمریکایی‌ها به صحبت‌های ترامپ درباره کرونا اعتماد دارندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده، کمتر از ۴۰ درصد از مردم آمریکا به گفته‌های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور درباره شیوع ویروس کرونا و کمتر از ۵۰ درصد به واکنش دولت وی در برابر شیوع این ویروس اعتماد دارند.

این نظرسنجی که توسط «ان‌پی‌آر/نیوز آور/ ماریست» انجام و نتایج آن روز سه‌شنبه منتشر شده، نشان می‌دهد که ۴۵ درصد از رأی‌دهندگان با نحوه مدیریت ترامپ در قبال شیوع ویروس کرونا موافق هستند.

همچنین فقط ۳۷ درصد از این افراد گفته‌اند که به اطلاعاتی که ترامپ درباره ویروس می‌دهد و واکنش دولت به آن اعتماد دارند.

تا دوشنبه هفته پیش، ترامپ دست کم بیش از ۱۰ بار خطر شیوع این ویروس را کم اهمیت جلوه داده بود، اما طی روز‌های اخیر مشخص شد که این بحران می‌تواند اقتصاد آمریکا را وارد رکود کند.

بر اساس آخرین آمار شیوع ویروس کرونا در آمریکا تاکنون ۴۷۲۷ نفر را مبتلا کرده و تا روز دوشنبه (دیروز) جان ۹۳ نفر را گرفته است.

کاخ سفید دوشنبه مقررات سخت‌گیرانه‌تری برای کاستن از شیوع ویروس «کرونای جدید» و بیماری ناشی از آن، وضع کرد که بر اساس آن، تمامی باشگاه‌های شبانه، رستوران‌ها و سایر اماکن سرپوشیده و غیرسرپوشیده برای تجمعات عمومی را تعطیل کنند.

در این دستورالعمل همچنین از آمریکایی‌ها خواسته شده از قرار گرفتن در تجمعات بالای ۱۰ نفر اجتناب کنند، از خوردن و نوشیدن در رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها خودداری کنند و به جای رفتن به مدرسه، آموزش را در خانه دنبال کنند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار