کرونا جلسات هیئت دولت سعودی را تعطیل و وزرای مغربی را دورکار کرد

هیئت دولت سعودی از تعطیلی نشست‌های خود به دلیل شیوع ویروس کرونا در عربستان خبر داد. در همین حال در مغرب هم در ادامه اعمال محدودیت‌های مقابله با کرونا وزرای کابینه دور کار شدند.
کد خبر: ۳۸۸۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۷ - 17March 2020

کرونا جلسات هیئت دولت سعودی را تعطیل و وزرای مغربی را دورکار کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، گزارش‌های سعودی امروز سه شنبه اعلام کردند که در میان شیوع ویروس کرونا در عربستان شورای وزیران این کشور تصمیمی فوری اتخاذ کرد.

به گزارش روزنامه سعودی «الوئام»، شورای وزیران عربستان اعلام کرد که جلسات این هفته و هفته آتی خود را در راستای اقدامات پیشگیرانه به منظور مقابله با شیوع کرونا به تعویق انداخت.

از سوی دیگر سخنگوی وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد که تا امروز سه شنبه ۱۳۳ مورد ابتلای به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده که از میان شش نفر بهبود یافته و درمان ۱۲۷ نفر دیگر ادامه داد.

این مقام سعودی گفت که ۱۰۷ نفر از مبتلایان در مدت اخیر به تقریبا ۲۰ کشور سفر داشتند.

سخنگوی وزارت بهداشت عربستان شهروندان این کشور را از حضور در تجمعات منع کرد و گفت که هنوز موارد از ابتلا به این ویروس در مدارس ثبت نشده است.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان تا امروز سه شنبه به ۱۸۲ هزار و ۴۲۴ نفر رسیده است.

سایت مغربی هسپریس نیز اعلام کرد که اعضای دولت سعد الدین العثمانی نخست وزیر مغرب در چارچوب مقابله با ویروس کرونا که عبدالقادر اعماره وزیر صنایع این کشور را هم چند روز پیش مبتلا کرد دور کار می‌شوند.

به گفته این منبع وزرای مغربی تاکید کردند که برنامه میزبانی‌ها یا نشست‌های اعضای دولت در شرایط شیوع روز افزون ویروس کرونا در این کشور لغو شده است.

شمار مبتلایان به کرونا در مغرب تا صبح امروز ۳۷ نفر اعلام شده است.

رسانه‌های سودان هم اعلام کردند که «محمد حمدان دقلو حمیدتی» معاون اول رئیس شورای حاکمیتی سودان و هیئت همراه او که این هفته به مصر رفته اند قرنطینه شده اند و آزمایش کرونا داده‌اند.

از لیبی هم خبر می‌رسد به دنبال درخواست سفارتخانه‌های ۹ کشور در لیبی برای توقف فوری و بشردوستانه درگیری‌ها در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، تقریبا درگیری خاصی میان نیرو‌های دولت وفاق ملی لیبی و شبه نظامیان ژنرال حفتر طی یک روز اخیر گزارش نشده است.

الجزائر، انگلیس، فرانس، آلمان، ایتالیا، هلند، آمریکا، اتحادیه اروپا، تونس و امارات در بیانیه‌ای مشترک طرفین درگیری در لیبی را به آتش‌بس دعوت کرده‌اند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها