سردار عراقی‌زاده:

مشکل کمبود ماسک با کمک نیرو‌های مسلح کاملا حل خواهد شد

رئیس اداره بهداشت و درمان ستادکل نیرو‌های مسلح گفت: مشکل کمبود ماسک به کمک صنایع وابسته به نیرو‌های مسلح به زودی کامل رفع می‌شود.
کد خبر: ۳۸۸۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۵ - 19March 2020

مشکل ماسک با کمک نیرو‌های مسلح کاملا حل خواهد شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‎پرس، سردار سرتیپ دوم‌پاسدار «حسن عراقی‎زاده» رئیس بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح در برنامه بحث روز گروه سیاسی رادیو ایران از رفع کامل مشکل کمبود ماسک خبر داد و گفت: با استفاده از ظرفیت صنایع وابسته به نیرو‌های مسلح به ویژه صنایع وزارت دفاع نیاز کشور به انواع ماسک‌ها اعم از N۹۵ و ماسک‌های معمولی که مورد نیاز عموم جامعه است، به زودی رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت مسئولین مقدم در ستاد مبارزه با کرونا هستند و ما از روز‌های اول در کنار ‌آن‌ها بودیم و به عنوان عضو ثابت ستاد مبارزه با کرونا هستیم، گفت: بعد از فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی به ریاست ستاد نیرو‌های مسلح این مشارکت ابعاد جدی تری به خود گرفت.

سردار عراقی‌زاده اضافه کرد: پس از فرمان فرمانده معظم کل قوا قرارگاه بهداشت و درمان بنام قرارگاه امام رضا در ستاد کل نیرو‌های مسلح به ریاست سرلشکر باقری برگزار شد و همه فرماندهان نیرو‌های مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع عضو این ستاد هستند.

وی با بیان اینکه تقسیم وظایف در 10 کمیته زیر مجموعه این ستاد انجام شده است، گفت: جلسات اصلی ستاد هر دو روز یکبار بوده و سومین جلسه تشکیل شده است؛ همچنین چهار جلسه با کمیته‌های فرعی برگزار شده است.

دبیر قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا افزود: یکی از وظایف نیرو‌های مسلح در هر کشوری کمک به دولت‌ها در بلایای طبیعی است؛ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سیل و زلزله و حوادث مشابه حضوری فعال داشتند و حالا هم در رابطه با کرونا که یک بحران جهانی است از ظرفیت نیرو‌های مسلح برای مقابله با آن استفاده شده است.

سردار عراقی‌زاده یادآور شد: ویروس کرونا اگر چه تازه نیست، ولی بدلیل جهشی و تغییر خصلتی که پیدا کرده یک ویژگی جدیدی در آن هویدا شده که سرعت سرایتش را بالا برده به طوری که بعد از صد سال سازمان بهداشت جهانی یک پاندمی و یک همه گیری جهانی اعلام کرده است.

وی با برشمردن‌ مهمترین کار‌های نیرو‌های مسلح در مبارزه با کرونا عنوان کرد: محوریت این اقدامات ذیل ستاد ملی کروناست. با این حال ما در نیرو‌های مسلح ۷۰ درصد ظرفیت بیمارستانی را در اختیار بیماران کرونایی قرار دادیم و ارتش، سپاه، نیروی انظامی  ایجاد بیمارستان‌های صحرایی درجا‌هایی که به لحاظ کیفی و کمی امکان خدمات در آن مکان‌ها نباشد، بیمارستان صحرایی را ایجاد و توسعه می‌دهیم.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار