یادداشت/ مریم مجتهدزاده

شروع فصل جدیدی از وحدت

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس نوشت: فرصتی شده است تا بار دیگر تفاوت‌های حزبی، جناحی و حتی ایدئولوژی معنایی نداشته باشد.
کد خبر: ۳۸۸۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸ - 19March 2020

شروع فصلی جدید از وحدتبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در پی شیوع ویروس کرونا در کشور و اتحاد و همدلی مردم برای شکست این بیماری نوشت: این روزها گویی رویارویی و جهادی جدید برای همه ما آغاز شده است.

ما همه در وسط میدان و خط مقدمی هستیم که باید برای پیروزی در آن قبل از هر چیز «عاشق» باشیم و امیدوار...

این روزها برای محک خوردن من و شماست تا عیار دلمان را لااقل برای خودمان بسنجیم. مگر نه اینکه بهار، فصل متبرکی برای آغاز دوباره است و این فرصتی مغتنم برای نو شدن و از «حی» جان دوباره گرفتن است.

نوروز ما امسال اتفاقا مجالی برای زدودن غبارها و غصه‌های کهنه است. خلوت‌های ما در این ایام برکت دارد و به یقین سفره‌های نوروز امسال ما به غربت سفره‌های شهدا و جهادگران تاریخ این سرزمین، نزدیک‌تر است.

جلوه‌های زیبایی از وحدت و انسجام اجتماعی را در این روزهای شیوع یک بیماری شاهد هستیم. دوباره همه مردم کنارهم و برای یک هدف جمع شده‌اند.

اینجا دوباره تفاوت‌های حزبی و جناحی و حتی ایدئولوژیکی معنا ندارد. این روزها طلبه و دانشجو و معلم و پزشک و حتی پاکبانان هم عاشق‌اند. عاشق وطنی که شیره جانشان را در آن رشد داده‌اند و مهرش سرمایه‌ی همه عمرشان است.

این روزها مجد و عظمت ایرانی بودن هویداست. یادمان باشد خودباوری و عزتمندی رمز عبور ما از این سختی‌هاست. در کنار همه تعهدهایی که امسال به خودمان می‌دهیم؛ از تمرکز بر روی ‌داشته‌ها و عزت‌ها و ریشه‌هایمان غافل نباشیم. مرور کنیم همه داشته‌هایمان را و نگذاریم هجو استکباری و استعماری «بی هویتی» ما را متزلزل کند. تجربه سال‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، برای ما همه آنچه را باید در این مسیر طی کنیم؛ به همراه دارد.

نوروز ما روزهای نو مجاهدت است. آن هم مجاهدتی که شهدا نشانمان دادند. ما برکت سفره‌های نوروز امسال را ذکر شهدایی کنیم که هرگز نظر لطفشان را از ما برنداشته‌اند. شهدایی که قافله سالارشان حسین علیه السلام است و مگر می‌شود حسین علیه السلام، فراموش کند خادمانش را...

اصلا بیایید امسال شهدا وکیل ما باشند و واسطه ی «حول حالنا الی احسن الحال». با هم قرار می‌گذاریم هر یک از ما برکت نام و عمل یک شهید را در کنار سفره ی هفت سین ببریم تا معرفت و عاشقی‌اش، دلمان را قرص کند.

یادمان باشد روزهای سخت زیاد داشته‌ایم اما غیرت و مجاهدت و امید هم زیادتر. نوروز امسال اگر ذکر شهدا نسب و سفره متبرک هفت سین را با نوای «اللهم عجل لولیک الفرج» عجین کنیم؛ دوباره تاریخ جدیدی را برای وحدت و پیروزی می‌سازیم که جهان را متحیر خواهد کرد.

به تعبیر آقایمان (دامت برکاته) ما در آستانه ی یک پیچ تاریخی هستیم. تنها راه عبور کنار هم ماندن است. ما کنار هم ‌مانیم و از این گردنه به لطف خداوند می‌گذریم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار