امام جمعه پیشین خرمشهر و نخستین امام جمعه جانباز کشور آسمانی شد

آیت‌الله ابوالحسن نوری مهری، امام جمعه پیشین خرمشهر و نخستین امام جمعه جانباز کشور بعد از تحمل سال‌ها بیماری و به علت کهولت سن در بیمارستانی از شهر مقدس قم درگذشت.
کد خبر: ۳۸۸۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲ - 19March 2020

امام جمعه پیشین خرمشهر و نخستین امام جمعه جانباز کشور آسمانی شد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، آیت‌الله «ابوالحسن نوری مهری»، امام جمعه پیشین خرمشهر و نخستین امام جمعه جانباز کشور بعد از تحمل سال‌ها بیماری و به علت کهولت سن در بیمارستانی از شهر مقدس قم درگذشت.

آیت الله نوری در سال ۱۳۱۸ در شهرستان مهر استان فارس متولد شد و تحصیلات حوزوی خود را در نجف اشرف گذارند و شاگرد علمایی همچون امام خمینی (ره)، آیت الله لنکرانی، آیت الله صدرالدین بادکوی و آیت الله خوئی بود.

وی در دوران دفاع مقدس به همراه شهید مصباحی ستاد رزمندگان مسلمان را راه‌اندازی کرد و به مقابله مستقیم با دشمن بعثی در خرمشهر پرداخت و در جریان مجاهدت‌های خود اسیر و جانباز شد.

آیت الله نوری در سال ۶۲ به فرمان امام خمینی به امامت جمعه خرمشهر منصوب شد و بعد از بمباران فاو و تعطیلی نماز جمعه خرمشهر در سال ۶۴ امام جمعه خرمشهر بود. وی در سال‌های ۶۵ تا ۶۶، مسئول اعزام روحانیون مجاهد بود و بار دیگر در سال ۶۶ تا ۶۹ به حکم رهبری مسئولیت امام جمعه خرمشهر را عهده‌دار شد.

«عبدالامیر عریضاوی» مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خرمشهر نیز با ارسال پیامی ضمن گرامیداشت رشادت های این عالم ربانی در شهر خرمشهر درگذشت این مجاهد سنگر معنویت و جانباز دوران دفاع مقدس را تسلیت گفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها