روسیه: تحریم‌ها در صادرات اقلام بشردوستانه به ایران اخلال ایجاد می‌کنند

یک دیپلمات ارشد روسیه در پیام توئیتری ادعای مقام‌های دولت آمریکا مبنی بر اینکه صادرات اقلام بشردوستانه مشمول تحریم‌ها نمی‌شود را به انتقاد گرفته است.
کد خبر: ۳۸۸۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳ - 20March 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین از کارشکنی تحریم‌های آمریکا در تأمین نیازهای دارویی ایران انتقاد کرد.

دیپلمات روسیه از طرفداران سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» که دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» پس از خروج از توافق هسته‌ای «برجام» با ایران در پیش گرفته نیز انتقاد کرده و به نقش آن در جلوگیری از رسیدن کمک‌های پزشکی به ایران اشاره کرده است.

میخائیل اولیانوف همچنین ادعاهای مقام‌های دولت آمریکا مبنی بر اینکه کالاهای بشردوستانه از شمول تحریم‌های واشنگتن ضد تهران معاف هستند را رد و تصریح کرده با آنکه این گفته مقام‌های آمریکایی در سطح نظری صحیح است عملاً تحریم‌ها درباره اقلام بشردوستانه هم جاری هستند.

اولیانوف در توئیتر نوشته است: «حامیان سیاست فشار حداکثری آمریکا سعی می‌کنند بهانه‌تراشی کنند. می‌گویند صادرات تجهیزات پزشکی و غذا به ایران تحریم نیست. این حرف به لحاظ نظری درست است اما در عمل حتی کالاهای صرفاً بشردوستانه هم به دلیل محدودیت‌های مالی نمی‌توانند به صورت عادی به ایران عرضه شوند.»

شب گذشته روزنامه آمریکایی «دیلی‌بیست» هم به نقل از کارشناسان مسائل تحریم نوشته بود سیاست سخت‌گیرانه دولت آمریکا در قبال تحریم‌ها و محدودیت‌های بانکی عملاً شرکت‌های دارو و غذا را به انجام مبادلات بشردوستانه با ایران بی‌میل می‌کند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها