یادداشت/ هوشنگ نوبخت

لزوم همت همگانی برای عملیاتی شدن شعار سال

روز گذشته شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام شده است؛ امیدوارم مسئولان و ملت همیشه در صحنه کشورمان همت کنند تا این شعار عملیاتی شده و شاهد جهشی منحصر بفرد در تولید باشیم.
کد خبر: ۳۸۸۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷ - 21March 2020

شعار سال صادر شده است و هیچ بهانه ای برای اجرا نیست

گروه استان‌های دفاع‌پرس‌ ـ هوشنگ نوبخت؛ بی‌شک اگر به جای «شعار سال» اصطلاح دیگری مثل «ابلاغ سال» را به کار می‌بردیم شاید کاربرد کلیدواژه‌های راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی در بسیاری مواقع در حد شعار باقی نمی‎ماند.

همه باور دارند که تدابیر فرمانده کل قوا در بحران‌ها و دوران حساس درست مثل ریختن آب سردی است بر پیکر ناامیدی‌ها، حواشی و یورش‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر جغرافیای کشورمان تحمیل می‌شوند.

کمی به گذشته که برگردیم می‌بینیم شعارهای سال، تنها کلید بازشدن قفل‌های اقتصادی و فرهنگی کشور بوده‌اند؛ شعارهایی که به دلایل مختلف آنگونه که باید محقق نشده‌اند که اگر چنین می‌شد می‌بایست از اعلام این همه شعارهای نزدیک به هم در عرصه اقتصاد و تولید عبور می‌کردیم و وارد فضاهای تقویت و صادرات محصولات ایرانی می‌بودیم.

امیدوارم شعار سال را ابلاغ سال لحاظ کنیم و همه خود را موظف و مکلف بدانیم که در جهت «جهش تولید» قدم برداریم و قلم بزنیم تا ضمن عبور از بحران‌های موجود بتوانیم از تهدیدها و تحریم‌ها نیز بگذریم و به استقلال واقعی در زمینه اقتصادی و فرهنگی که محور و اساس بسیاری از فرآیندهای استقلال پیوسته است، برسیم.

کلید واژه راهبردی «جهش» نشان از آن دارد که دوران آهسته و پیوسته عبور کردن از کنار مشکلات و معضلات اقتصادی مردم به سرآمده و وقت آن است که همه آستین‌های همت‌شان را بالا بزنند تا جغرافیای ایران عزیز شاهد جهاد، تلاش و فرآیندی تداعی کننده همان دوران دفاع مقدس باشد. دورانی که همه از دار و ندار، پیر و جوان، زن و مرد در قالب غیرت و ایثار و جهاد حول محور فرماندهی که تدابیرش راهگشای عزت بود، قدم برداشتند و نگذاشتند یک وجب از این خاک عزیز به دست دشمن بیفتد.

جبهه همان است و جنگ، همان و تنها شکل مبارزه عوض شده است. مبارزه رنگ و بوی اقتصادی و فرهنگی گرفته است؛ دیگر وقت قدم زدن نیست. وقت جهش برای رسیدن به کیفیت بهتر سفره‌های مردمی است که لیاقت شان بهتر از دورانی است که در آن به سر می‌برند.

شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام شده است و هیچ بهانه‌ای برای عدم اجرا نیست و نکته این است که نباید به شعارنویسی و شعارگویی‌ها اکتفا کنیم و اجازه ندهیم که دیگران برای ادامه راه برای‌مان تعیین تکلیف کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار