یکی از رهبران «بدر»:

آمریکایی‌ها به زودی پایگاه‌های عراق را ترک خواهند کرد

یکی از رهبران سازمان «بدر» عراق گفت: خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه «القائم» در نتیجه ریخته شدن خون رهبران و مبارزان الحشدالشعبی حاصل شده است.
کد خبر: ۳۸۸۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸ - 21March 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «صادق الحسینی» از رهبران سازمان بدر با تاکید بر اینکه خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه «القائم» در نتیجه ریخته شدن خون رهبران و مبارزان الحشد الشعبی است افزود، به زودی نیروهای آمریکایی از بقیه پایگاه‌‌ها نیز خارج خواهند شد.

الحسینی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» گفت که «خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه القائم در غرب عراق بی‌دلیل نبوده بلکه در نتیجه ریخته شدن خون رهبران و مبارزان الحشد الشعبی و فشارهای مردمی و مخالفت با حضور این نیروها در عراق بود و رهبران آنها نیز به این درک رسیده بودند که حضورشان در عراق موقت و ملت این کشور با حضور آن‌ها مخالف هستند».

او افزود، نیروهای آمریکایی ظرف چند هفته آینده دیگر پایگاه‌ها را ترک خواهند کرد.

الحسینی تصریح کرد که پایداری عراقی‌ها و حمایت آن‌ها از تصمیم ملی پارلمان در خصوص اخراج نیروهای بیگانه از جمله نیروهای آمریکایی از کشور، آمریکا را به آغاز عملیات خروج از عراق وادار کرد.

به گفته این رهبر سازمان بدر، خروج نیروهای آمریکایی از عراق یک تصمیم ملی است که امنیت ملی را محقق خواهد کرد و واشنگتن را به دوری از دخالت در امور داخلی عراق وادار می‌سازد.

نیروهای آمریکایی روز پنج‌شنبه گذشته رسما خروج از پایگاه القائم در الانبار واقع در غرب عراق را اعلام کردند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار