حدودیت فعالیت‌های وزارت خارجه سوریه با هدف مقابله با کرونا

وزارت خارجه سوریه از تعلیق فعالیت اداره مرکزی این وزارتخانه در دمشق در راستای اجرای دستورالعمل‌های دولت به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.
کد خبر: ۳۸۸۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶ - 22March 2020

حدودیت فعالیت‌های وزارت خارجه سوریه با هدف مقابله با کرونابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، وزارت خارجه سوریه امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که از امروز تا اطلاع ثانوی فعالیت‌های اداره مرکزی وزارت خارجه در دمشق تعلیق می‌شود.

در این بیانیه آمده است که تنها شمار محدودی از کارکنان وزارتخانه با موافقت مدیران به منظور رسیدگی به امور ضروری، در ادارات این وزارتخانه حضور خواهند داشت.

به نوشته روزنامه سوری «الثورة»، وزارت خارجه سوریه همچنین از تعلیق فعالیت کنسولگری‌های خارجی در تمامی استان‌ها خبر داد.

در این بیانیه بر محدود شدن فعالیت سفارتخانه‌های سوریه و کنسولگری‌های آن برای رسیدگی به امور ضروری از جمله امور تجاری تأکید شده است.

دولت سوریه روز شنبه (دیروز) از تعطیلی بازار‌ها و فعالیت‌های تجاری، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی در تمامی استان‌ها و تعلیق فعالیت ادارات و نهاد‌های عمومی خبر داده بود.

طبق بیانیه نخست‌وزیری سوریه، مراکز فروش مواد غذایی، داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی و خواربار از این تعطیلی‌ها مستثنی هستند.

از سوی دیگر رسانه‌های سوریه گزارش دادند که «بشار اسد» رئیس‌جمهور این کشور فرمان عفو عمومی مربوط به جرایمی که پیش از تاریخ ۲۲ مارس ۲۰۲۰ (۳ فروردین) رخ داده، صادر کرد.

طی این فرمان بر کاهش مجازات زندانیان از جمله کاهش مجازات اعدام به حبس ابد و کاهش مجازات حبس ابد به ۲۰ سال حبس تأکید شده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها