یک کارشناس مسائل بین‌الملل:

هدف آمریکا از پیشنهاد کمک به ایران ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت است

سیدرضا صدرالحسینی با اشاره به پیشنهاد آمریکایی‌ها برای کمک به ایران جهت مبارزه با ویروس کرونا گفت: آمریکایی‌ها در پیشنهاد کمک خود صادق نیستند و هدف آن‌ها از مطرح کردن این موضوع ایجاد دوگانگی و شکاف بین مردم و حاکمیت است.
کد خبر: ۳۸۹۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳ - 23March 2020

هدف آمریکا از پیشنهاد کمک به ایران ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سیدرضا صدرالحسینی با اشاره به بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: ایشان در سخنان خود تأکید کردند ملت ایران، ملت صبوری است و در طول سال‌های مختلف با صبر و استقامت از مسائل و مشکلات عبور کرده و باید در ادامه راه نیز در همین مسیر حرکت کنیم.

وی با بیان این که حضرت امام خامنه‌ای در این سخنرانی یکی از دلایل موفقیت پیامبر اسلام (ص) را صبر و استقامت عنوان کردند، افزود : ایشان همچنین تأکید بر آن کردند که انقلاب اسلامی تداوم حرکت پیامبر (ص) و مبعث است.

صدرالحسینی همچنین به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد شیوع ویروس کرونا و مشکلاتی که این ویروس برای بسیاری از کشورهای دنیا ایجاد کرده است، گفت: ایشان در همین راستا اظهار کردند که با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور و تجربیاتی که در طول این چهار دهه به دست آورده‌ایم می‌توانیم از این مرحله نیز با تلاش جوانان و متخصصان کشور و همکاری مردم عبور کنیم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد:‌ رهبری در سخنان خود همچنین به توطئه‌های رژیم تروریست آمریکا علیه ایران اشاره کردند و بر این موضوع تأکید داشتند که بزرگترین دشمن ما آمریکا است.

وی با اشاره به پیشنهاد آمریکایی‌ها برای کمک به کشورمان در صورتی که ایران از آن‌ها در این زمینه درخواست کند، گفت: آمریکایی‌ها تاکنون به هیچ یک از تعهدات قبلی خود در برابر ایران عمل نکرده اند و به نظر می‌رسد که این پیشنهاد نیز براساس شیادی ودغل کاری مطرح شده است. آمریکایی ها در واقع با این گونه پیشنهادات به دنبال ایجاد بحران، دوگانگی و شکاف بین مردم و حاکمیت هستند.

صدرالحسینی افزود: در طی روزهای اخیر تعدادی از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از آمریکا خواسته‌اند که در شرایط کنونی بخشی از تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند اما آن‌ها به صراحت گفته‌اند که این کار را انجام نخواهند داد، بنابراین پیشنهاد کمک آن‌ها نیز در راستای دغل‌کاری و شیادی است.

وی همچنین ادامه داد: آمریکایی‌ها نه تنها تحریم‌های گذشته را لغو نکرده‌اند، بلکه در چند روز اخیر نیز چند نفر از مقامات علمی و سیاسی ایران را تحریم کردند و در راستای پیشبرد سیاست فشار حداکثری خود علیه ایران اقدام کردند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آمریکایی‌ها از یک طرف با طرح برخی از شعارها و اظهار نظرها می‌خواهند از داخل کشور برای خود یارگیری کنند و از طرف دیگر فشارهای خود علیه ملت ایران را با وضع تحریم‌های یک جانبه نیز به پیش می‌برند.

صدرالحسینی همچنین با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان خود احتمال بیوتروریسم بودن مسئله کرونا و اینکه براساس برخی از اظهارات، ممکن است آمریکایی‌ها در این زمینه متهم باشند را مطرح کردند، اظهار کرد : همان طور که حضرت امام خامنه‌ای اشاره کردند آمریکا جزو کشورهایی است که متهم است که ممکن است این ویروس را دستکاری کرده باشد تا از آن به عنوان سلاح علیه دیگر کشورها استفاده کند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین در سخنرانی خود اشاره کردند که اگر آمریکایی‌ها امکاناتی برای مبارزه با ویروس کرونا دارند برای مردم خودشان استفاده کنند.

وی در همین راستا گفت: در حال حاضر طبق اخبار سرعت انتشار این ویروس در آمریکا شتاب زیادی پیدا کرده است و میزان فوت افراد در این کشور از بسیاری کشورهای دیگر پیشی گرفته است و این نشان دهنده شرایط نامناسب بهداشتی و درمانی در این کشور است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها