ایمانی:

ادعای آمریکا در مورد معافیت لوازم پزشکی از تحریم‌ها یک دروغ بزرگ است

یک‌ کارشناس مسائل سیاسی، ادعاهای آمریکا در مورد کمک به ایران را دارای انگیزه‌های سیاسی دانست و گفت: در شرایطی که ایران تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دارد، معافیت اقلام پزشکی از تحریم‌ها یک دروغ بزرگ است.
کد خبر: ۳۸۹۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲ - 24March 2020

ادعای آمریکا در مورد معافیت لوازم پزشکی از تحریم‌ها یک دروغ بزرگ استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، ناصر ایمانی کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: ایشان در فرمایشات خود به مناسبت بعثت پیامبر اسلام (ص) به بحث تمدن اشاره کردند و از یک تحول بزرگی که پس از بعثت در جامعه بشری بوجود آمد، سخن گفتند. تحولی که سبب شد مسلمین برای قرن‌ها سردمدار علوم تحربی و انسانی بشوند.

وی افزود: بسیاری از مفاهیمی که امروزه جهان غرب به عاریت گرفته مانند حقوق انسان‌ها، عدالت، آزادی و... مسایلی است که در فرهنگ دینی مسلمین وجود دارد که باید احیا شوند و چه بسا فشاری که غرب از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی می‌آورد به این دلیل است که نمی‌خواد ایران احیاگر این تمدن عظیم مسلمین شود و به همین علت میخواد نظام اسلامی را از بین ببرد.

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین ادامه داد: بخش دیگری از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی راجع به صبوری مردم ایران در مقابل مشکلات و امکانات زیاد کشور در عرصه‌های مختلف بود. امکاناتی که باید با یک مدیریت جوان و با انگیزه برای حل مشکلات کشور و پیشبرد اهداف به کار گرفته شود.

ایمانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره ادعای آمریکا برای کمک به ایران و متهم بودن آمریکا در زمینه ساخت و شیوع ویروس کرونا تاکید کرد: انگشت اتهام ساخت و شیوع ویروس کرونا به سوی آمریکا بلند است چراکه در گذشته هم این کشور ویروس‌های مشکوکی را ساخته و جان انسان‌های زیادی را گرفته است و هنوز برخی از این ویروس‌ها مانند HIV وجود دارند.

وی افزود: علت اینکه این انگشت اتهام به سوی آمریکایی‌ها است، وجود آزمایشگاه‌های مخوف و پیچیده در این کشور برای تولید انواع ویروس‌ها است و این موضوع قابل کتمانی از سوی هیچ‌ کشوری نیست.

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین تصریح کرد: مسئله دیگر کمک‌های غرب بخصوص آمریکا است که بسیار مزورانه است. چراکه آمریکایی‌ها میگویند شما باید از ما کمک بخواهید تا به شما کمک کنیم. اولا پشت این حرف انگیزه‌های سیاسی وجود دارد. دوما در هیچ جای جهان کمک‌های انسانی منوط به تقاضای دولت‌ها نیست بلکه هر زمان که حادثه‌ای برای هر کشوری پیش می ‌آید، کشورهای دیگر به خاطر انگیزه‌های انسانی خود را موظف به کمک می‌دانند و نیازی به تقاضای دولت‌ها ندارد.

ایمانی ادامه داد: در شرایط فعلی که ملت ایران تحت شدیدترین تحریم‌های تاریخ بشریت قرار دارد و درگیر چنین ویروسی شده است، آمریکایی‌ها نمی‌خواهند به خاطر مسائل انسانی تحریم‌ها را کاهش دهند و فقط ادعای کمک دارند که در واقع انگیزه‌های سیاسی خود را دنبال می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه ادعای آمریکا در مورد معافیت لوازم پزشکی از تحریم‌ها یک دروغ بزرگ است، گفت: از آنجا که براثر تحریم‌ها مبادلات بانکی و مالی ایران بسته‌ است لذا امکان خرید لوازم پزشکی برای ایران وجود ندارد. آمریکا حتی حاضر نشد در این شرایط تحریم‌های ایران را ولو برای خرید اقلام پزشکی کاهش دهد تا ایران بتواند با منابع مالی خود نه کمک‌های جهانی، ارز نقل و انتقال دهد و اقلام پزشکی وارد کشور کند.

همچنین بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول هم که در این شرایط به کشورهای دیگر کمک می‌کنند، به خاطر فشار آمریکا هیچ گونه کمک مالی به ایران نکردند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها