ناتو از ابتلای ۴ سرباز خارجی در افغانستان به کرونا خبر داد

ائتلاف ناتو در افغانستان اعلام کرد که برای اولین بار چهار سرباز نیرو‌های خارجی این سازمان به کرونا مبتلا شدند.
کد خبر: ۳۸۹۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲ - 24March 2020

ناتو از ابتلای ۴ سرباز خارجی در افغانستان به کرونا خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، ائتلاف ناتو در افغانستان اعلام کرد که برای اولین بار چهار سرباز نیروهای خارجی این سازمان به کرونا مبتلا شدند.

ناتو با بیان اینکه این افراد به تازگی به افغانستان اعزام شدند و در بدو ورود و پس از مشاهده اعلائم به قرنطینه فرستاده شدند، افزود: تمام افرادی که با این نظامیان ارتباط داشتند نیز مورد آزمایش و قرنطینه قرار خواهند گرفت.

اسامی و ملیت این نظامیان خارجی اعلام نشده است. پیش از این «اسکات میلر» فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان نیز گفته بود سربازان و افرادی که وارد افغانستان می شوند تحت آزمایش قرار می‌گیرند.

به گفته وی، حدود ۱۵۰۰ سرباز، کارمندان غیرنظامی و قراردادی که در هفته گذشته از کشورهای مختلف به افغانستان رفته اند برای جلوگیری از شیوع کرونا قرنطینه شدند.

همچنین این یک عضو کنگره آمریکا اعلام کرده بود که سربازان این کشور در افغانستان به علائمی شبیه آنفولانزا مبتلا شدند که به احتمال زیاد علائم ویروس کرونا است.

«مارک پوکان» نماینده حزب جمهوریخواه در مجلس نمایندگان این کشور از عدم آزمایش از سربازان آمریکایی مستقر در افغانستان انتقاد کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها