مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خبر داد؛

کمک ۱۵۰ میلیون تومانی اوقاف مازندران برای درمان بیماران کرونایی / اهدای ۲ هزار ماسک بهداشتی به ستاد مبارزه با «کرونا»

حجت‌الاسلام «ابراهیم حیدری جناسمی» از کمک ۱۵۰ میلیون تومانی اوقاف جهت درمان بیماران کرونایی در استان خبر داد.
کد خبر: ۳۸۹۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷ - 25March 2020

کمک 150 میلیون تومانی اوقاف مازندران برای درمان بیماران کروناییبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام «ابراهیم حیدری‌ جناسمی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران صبح امروز در جمع خبرنگاران با تبریک فرارسیدن سال جدید اظهار داشت: توجه به مسئله تولید می‌تواند راه‌گشا و نجات بخش اقتصاد کشور باشد و این در سایه وحدت و همدلی همه بخش‌های اجرایی کشور و آحاد جامعه قطعا محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا در کشور با همراهی دیگر نهادها از جمله استانداری با تشکیل ستاد پدافند غیرعامل در اداره کل و ادارات تابعه شروع به مبارزه با این ویروس منحوس کرده است، افزود: با اقدام جهادی 12 کارگاه تولید ماسک در امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران جهت برطرف کردن کم‌بود ماسک در استان راه‌اندازی شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از تجمع هنگام توزیع ماسک، خادمین آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه مقابل درب خانه‌های شهروندان، ایستگاه‌های تاکسی و مراکز درمانی اقدام به اهدای ماسک کردند.

این مسئول تصریح کرد: کارگاه‌های تولید ماسک با همکاری خواهران بسیجی و خادمین آستان مقدس امامزادگان مازندران راه‌اندازی شده است که بستگی به ظرفیت آن بقعه متبرکه و نیروی کار، روزانه ماسک تولید و بین مردم توزیع می‌شود.

حیدری جناسمی با بیان اینکه آستان مقدس امامزادگان مازندران روزانه در نوبت‌های مختلف ضدعفونی و از برگزاری هرگونه مراسم، تجمع و توزیع غذای نذری جلوگیری می‌شود، گفت: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده درب مساجد، بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان مازندران بسته شده و تا اطلاع ثانوی ورود زائران به اماکن مذهبی ممنوع است.

وی بیان کرد: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و نظر به توصیه‌های اکید بهداشتی تا اطلاع ثانوی امکان پذیرش مسافرین و زائرین در امامزادگان و بقاع متبرکه استان مازندران وجود ندارد و از این رو اسکان زائران و مسافران در زائرسراهای بقاع متبرکه ممنوع است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه تاکنون بیش از 1000 مورد ضدعفونی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان توسط خادمین انجام شده است، خاطرنشان کرد: سطوحی که مردم با آن تماس دارند، کفشداری‌ها، سرویس‌های بهداشتی، جامهری، فرش، ضریح، ورودی و خروجی بقاع متبرکه استان روزانه در نوبت‌های مختلف ضدعفونی شدند.

حیدری جناسمی از کمک 150 میلیون تومانی اوقاف جهت درمان بیماران کرونایی در استان خبر داد و گفت: در راستای اجرای نیت واقفین ۶۸ میلیون تومان از محل موقوفات متصرفی بابل، ۵۰ میلیون تومان از محل موقوفه صراف، ۱۶میلیون تومان جهت خرید کپسول اکسیژن از محل موقوفه غیرمتصرفی حیدری و 16میلیون تومان از موقوفات سایر شهرستان‌ها به ستاد مبارزه با کرونا و گروه‌های مردمی مبارزه با این ویروس اهدا شده است.

وی از اهدای 2 هزار عدد ماسک بهداشتی به ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان‌های مازندران خبر داد و افزود: در شهرستان‌های ساری، آمل، بابل، نور و رامسر ماسک‌های تولید شده به ستاد مبارزه با کرونا اهدا شده تا در بیمارستان‌ها و اماکنی که این ستاد صلاح داشته بین پرستاران، بیماران و مردم توزیع شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان کرد: امیدواریم بتوانیم گامی کوچک در راستای کمک به کادر خدوم بهداشتی و درمانی استان مازندران و تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز آن‌ها برداریم.

حیدری جناسمی یکی از نیات روز جامعه برای ایجاد وقف‌های جدید را خرید تجهیزات درمانی و بهداشتی برای بیمارستان‌ها اعلام کرد و گفت: واقفان و خیران نیک‌اندیش می‌توانند با وقف بخشی از اموال خود به بخش سلامت جامعه کمک کنند تا در شرایط امروز جامعه مورد بهره‌گیری قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار