در پی شیوع ویروس کرونا؛

روسیه خواهان توقف تمامی درگیری‌های نظامی در جهان شد

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو از تمامی طرفین درگیری‌های منطقه‌ای در جهان می‌خواهد که با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، اقدامات نظامی خود را متوقف کنند.
کد خبر: ۳۸۹۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶ - 25March 2020

روسیه خواهان توقف تمامی درگیری‌های نظامی در جهان شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری «تاس»، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو از تمامی طرفین درگیری‌های منطقه‌ای در جهان می‌خواهد که با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، اقدامات نظامی خود را متوقف کنند.

در این بیانیه آمده است: «در ارتباط با شیوع بیماری همه‌گیر عفونت ناشی از ویروس کرونا COVID-۱۹، فدراسیون روسیه از تمامی طرفین درگیری‌های مسلحانه منطقه‌ای درخواست می‌کند تا فوراً هرگونه اقدام نظامی را متوقف کرده، آتش‌بس و توقف فوری درگیری‌ها با هدف بشردوستانه را اعلام کنند.»

وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرده است که در غیر این صورت، به‌دلیل عدم دسترسی به دارو‌های اساسی و کمک‌های پزشکی برای بیشتر افرادی که در مناطق حساس و داغ جهان زندگی می‌کنند، روند توسعه اوضاع به شکل کنونی آن، منجر به وقوع یک فاجعه انسانی در مقیاس جهانی خواهد شد.

در این بیانیه یادآوری شده است، روسیه بویژه نسبت به روند اوضاع در افغانستان، عراق، یمن، لیبی، سوریه و همچنین در سرزمین‌های فلسطین از جمله نوار غزه، نگران است.

علاوه بر این، وضعیت منطقه آفریقا به‌طور جداگانه قابل توجه است که خطر «تخریب احتمالی وضعیت اپیدمیولوژیک فعلی» وجود دارد.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرده که درخواست این کشور قبل از همه مربوط به کشور‌هایی است که به‌طور غیرقانونی از نیروی نظامی خود در خارج از مرز‌های ملی و در سایر مناطق جهان استفاده می‌کنند.

طرف روسی همچنین بطور ویژه گوشزد می‌کند که در شرایط دشوار فعلی هیچ توجیهی برای اعمال سیاست اقدامات محدودکننده یکجانبه، از جمله محدودیت‌های اقتصادی علیه سایر کشور‌ها وجود ندارد و چنین اقداماتی غیر انسانی بوده و بطور جدی تلاش مقامات کشور‌ها برای حفظ سلامت جمعیت خود را پیچیده می‌کند.

در این بیانیه، وزارت امور خارجه روسیه از دیدگاه «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد نیز حمایت کرده است که روز سه‌شنبه از رهبران کشور‌های عضو گروه ۲۰ خواست تا تحریم‌هایی که مانع از تحویل دارو، مواد غذایی و ملزومات اساسی به کشور‌های مختلف در رابطه با وضعیت شیوع ویروس کرونا در جهان می‌شود را لغو کنند.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها