سردار پاکپور:

شرایط ویروس کرونا شبیه یک جنگ بیولوژیک است

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه شرایط ویروس کرونا بسیار شبیه یک جنگ بیولوژیک است، به تشریح اقدامات نیروی زمینی سپاه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا پرداخت.
کد خبر: ۳۸۹۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸ - 26March 2020

شرایط ویروس کرونا شبیه یک جنگ بیولوژیک استبه گزارش گروه دفاعی و امنیتی دفاع‌پرس، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، امروز در حاشیه بازدید از رزمایش دفاع بیولوژیک نیروی زمینی سپاه، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رزمایش مدافعان سلامت از روز گذشته در سراسر کشور آغاز شد و یک پایش و عملیات در محیط واقعی است.

وی با اشاره به اینکه نیروی زمینی سپاه از لحظات اول گسترش ویروس کرونا در کشور وارد عرصه مقابله با گسترش این ویروس شد، تصریح کرد: سپاه پاکسازی و ضدعفونی کردن محیط‌های عمومی و آلوده توسط واحد‌های جنگ‌های نوین نیروی زمینی و نیروی دریایی را آغاز کرد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به اقدامات بسیجیان و گروه‌های جهادی برای مقابله با کرونا گفت: ده‌ها هزار گروه جهادی از روز‌های اول گسترش ویروس کرونا در کشور به‌صورت داوطلبانه به میدان مقابله با این ویروس آمدند و با امکاناتی که در اختیار دارند به کمک مردم عزیزمان شتافتند.

سردار پاکپور با اشاره به رزمایش دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی سپاه تاکید کرد: اقدامات صورت گرفته در تمام این رزمایش برای ارتقای آمادگی برای مقابله با تهدیدات احتمالی در حوزه بیولوژیک است؛ اگر تهدیدی در این حوزه کشور ما را تهدید کرد، خودمان را برای آن روز آماده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه شرایط ویروس کرونا بسیار شبیه یک جنگ بیولوژیک است، افزود: چه بسا این ویروس، ویروس دستکاری شده باشد و در خصوص گسترش این ویروس در سطح جهان بسیاری متهم هستند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: نیروی زمینی سپاه برای مقابله با گسترش ویروس کرونا در بُعد پاکسازی محیط‌های آلوده تمام تجهیزات خود را به میدان آورده و تجهیزات مورد نیاز را طراحی و تولید کرد.

سردار پاکپور ادامه داد: اقدام دیگر نیروی زمینی سپاه در بُعد درمان بود؛ بر همین اساس با استفاده از تجارب خود بیمارستان‌های صحرایی و سیار خود را بر اساس نیاز وزارت بهداشت در سراسر کشور برپا کرده‌ایم.

وی با اشاره به شرایط کل کشور‌های جهان برای مقابله با ویروس کرونا، یادآور شد: امروز شرایط جهانی یک شرایط ویژه و خاصی است، اما خوشبختانه با تمام کمبود‌ها و در شدیدترین تحریم‌ها توانسته‌ایم نیاز‌های کشور را برطرف کنیم؛ شما شاهد هستید، کشور‌هایی که ادعای تکنولوژی و علم پیشرفته دارند در پذیرش بیماران خود مستاصل شدند و مشاهده می‌کنید که بیمارستان‌های آن‌ها تخت ندارند، اما امروز در کشور ما بخشی از واحد‌های درمانی خالی از بیمار هستند، اما همچنان آمادگی داریم که ظرفیت‌های پذیرش بیماران را ۱۰۰ درصد افزایش دهیم.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها