اتهامات جدید وزارت دادگستری آمریکا علیه رئیس‌جمهور ونزوئلا

وزارت دادگستری آمریکا رئیس جمهور ونزوئلا را متهم به هدایت گروهی که به قاچاق مواد مخدر می‌پردازند، کرد.
کد خبر: ۳۸۹۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲ - 26March 2020

اتهامات جدید وزارت دادگستری آمریکا علیه رئیس‌جمهور ونزوئلابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، وزارت دادگستری آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که اتهاماتی را علیه «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا و تعدادی از سران ارشد دولت وی به دلیل قاچاق مواد مخدر مطرح کرده است.

بنا بر ادعای وزارت دادگستری آمریکا، مادورو هدایت گروه قاچاق کوکائین با نام «کارتل خورشید» را بر عهده داشته که سیاستمداران و نظامیان ارشد ونزوئلا نیز در آن حضور دارند.

همچنین وزارت خارجه آمریکا پاداشی ۱۵ میلیون دلاری برای ارائه اطلاعات درباره نیکلاس مادورو مطرح کرده است.

دولت آمریکا مدت‌هاست که با هدف سرنگون ساختن دولت مادورو تحریم‌هایی را علیه ونزوئلا وضع کرده است.

تحریم‌ها و فشار‌های جدید آمریکا علیه ونزوئلا در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در آمریکا لاتین صورت می‌گیرد.

«طارق ویلیام ساب» دادستان کل ونزوئلا چندی پیش در نشستی گفت که تحریم‌های یکجانبه آمریکا مانع خرید دارو تجهیزات پزشکی برای مواجهه با بیماری کرونا می‌شود.

این مقام ونزوئلایی با توجه به همه‌گیر اعلام شدن این بیماری از سوی سازمان جهانی بهداشت و غیرقابل پذیرش بودن تداوم اقدامات تنبیهی علیه کشورش گفت: «از نظر اخلاقی غیرقابل قبول است که چنین تحریم‌هایی علیه ونزوئلا حفظ شود. کسانی که به طور جدی با دولت ونزوئلا مخالفت می‌کنند باید گامی به جلو بردارند و خواهان متوقف کردن این اقدامات باشند. آیا آن‌ها خواهان اعمال تحریم‌های بیشتر علیه کشور ما هستند، آیا آن‌ها میتوانند تجارت ونزوئلا را بیشتر مسدود کنند، آیا آن‌ها مأموران قتل عام مردم ما با ویروس کرونا هستند؟»

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار