حریرچی:

تردد مردم و خودرو‌ها در داخل شهر‌ها باید محدود شود/ از سپاه برای همکاری با مجموعه بهداشت و درمان تشکر می‌کنم

معاون‌ کل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تردد مردم و خودرو‌ها در داخل شهر‌ها باید محدود شود، گفت: از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر می‌کنم که در کنار مجموعه بهداشت و درمان است.
کد خبر: ۳۸۹۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸ - 27March 2020

تردد مردم و خودرو‌ها در داخل شهر‌ها باید محدود شود/ از سپاه برای همکاری با مجموعه بهداشت و درمان تشکر می‌کنمبه گزارش دفاع‌پرس از زابل، ایرج حریرچی معاون‌ کل وزارت بهداشت شب گذشته در جلسه ستاد مدیریت مقابله با شیوع کرونا دانشگاه علوم پزشکی زابل، اظهار داشت: در حال حاضر دو موضوع مهم جهت پیشگیری از شیوع کرونا وجود دارد؛ اول فاصله‌گذاری اجتماعی است که استانداران و فرمانداران باید در این زمینه اقدام داشته باشند.

وی افزود: امسال در ایام تعطیلات نوروز با وجود بحث شیوع کرونا حضور ۲۵ درصد جمعیت به‌عنوان مسافر در هیچ جای کشور وجود ندارد، اما متاسفانه شاهدیم در منطقه سیستان چنین شده است.

معاون‌ کل وزارت بهداشت تصریح کرد: موضوع دوم قرنطینه کردن افراد مشکوک و مبتلا به بیماری کرونا به‌صورت کامل است؛ همچنین خروج ساکنان شهر‌ها ممنوع و ورود غیرساکنین نیز ممنوع می‌شود تا از شیوع کرونا جلوگیری شود.

حریرچی تاکید کرد: برای منطقه سیستان در شمال استان سیستان و بلوچستان از هفته سوم بعد از عید، به‌دلیل حجم بالای مسافر نگران هستیم؛ در حال حاضر در مورد کرونا درمان موضوع اصلی نیست، چون در این زمینه مشکلی وجود ندارد بلکه موضوع اصلی پیشگیری از ابتلاست.

وی ادامه داد: تردد مردم و خودرو‌ها در داخل شهر‌ها باید محدود شود و حتی در صف نانوایی‌ها نیز مردم دقت کنند و با فاصله باشد. مراسم عروسی و عزا در چنین وضعیتی نباید به هیچ عنوان برگزار شود.

معاون‌ کل وزارت بهداشت با بیان اینکه بیمارستان سینا زابل در محیط مطلوب با تجهیزاتی مناسب به‌خوبی برای درمان بیماران کرونا آماده شده است، تصریح کرد: اقدامات خوبی در پیشگیری از شیوع کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زابل انجام شده که از این عزیزان کمال تشکر را دارم.

حریرچی افزود: از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر می‌کنم که در کنار مجموعه بهداشت و درمان است و نیز در سیستان عملیات ضدعفونی و گندزدایی را انجام می‌دهد.

وی در پایان یادآور شد: آنچه مهم است پیشگیری و جلوگیری از ابتلا به کرونا است که نیاز به همراهی بیشتر مردم دارد؛ کادر درمان با تقدیم ۴۳ شهید پزشک و پرستار، همچنان با قوت وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ مشکلی در درمان نداریم.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار