کرونا و احتمال تعویق جلسه پارلمان عراق برای رأی به کابینه جدید

یک نماینده عراقی اعلام کرد که وضعیت بهداشتی موجود در سایه شیوع کرونا ممکن است سبب تعویق جلسه پارلمان برای رأی اعتماد به کابینه جدید شود.
کد خبر: ۳۸۹۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹ - 27March 2020

کرونا و احتمال تعویق جلسه پارلمان عراق برای رأی به کابینه جدیدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در سایه اعتراضات شدید به نامزدی «عدنان الزرفی» برای تشکیل کابینه، یک نماینده عراقی از احتمال تعویق جلسه پارلمان برای رأی اعتماد به کابینه الزرفی خبر داد.

«ریاض محمد علی» عضو ائتلاف سائرون به وبگاه خبری المعلومه گفت، «وعیت بهداشتی کنونی که عراق دارد، احتمالا سبب شود که جلسه پارلمان برای رأی به کابینه برگزار نشود».

ریاض علی گفت، اگر مامور تشکیل کابینه اعلام کند که اعضای کابینه‌اش تکمیل شده است، دو حالت محتمل است؛ یا جلسه تا مدت مشخصی به تعویق بیفتد یا اینکه جلسه صرفا برای اخذ رأی از نمایندگان برگزار شود.

این نماینده عضو جریان صدر توضیح داد که سیاق کلی این است که قبل از تشکیل جلسه، اسامی کابینه به همه نمایندگان داده شود تا قبل از جلسه روشن شود که کابینه رأی خواهد آورد یا خیر. «وضعیت کنونی، وضعیتی بسیار سخت و چالش‌ها بزرگ است. ممکن است وضعیت برخی وزارتخانه‌ها یکسره نشود. تاکنون هیچ کابینه‌ای کامل (در یک جلسه) رأی نیاورده است.

در همین ارتباط، یک عضو حزب دموکراتیک کردستان عراق گفت، احزاب کُرد هنوز با نامزد تشکیل دولت جدید گفت‌وگویی نکرده و منتظر تصمیم بیت شیعی درباره نخست‌وزیر جدید هستند. «عماد باجلان» عضو حزب دموکرات کردستان عراق اعلام کرد که احزاب این منطقه قصد ندارند درباره تشکیل دولت جدید با نامزد معرفی شده گفت‌وگو کنند. به گفته باجلان هنوز هیچ گفت‌وگو و مذاکره‌ای با عدنان الزرفی نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه درباره دولت جدید انجام نشده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار