یادداشت/ عباس یوسفی

پیگیری تحقیر پزشکان بدون مرز یا وقت تکریم پزشکان درون مرز

به راستی هم اکنون وقت تکریم جامعه پزشکی درون مرز است یا زمان پرداختن به تحقیر پزشکان به اصطلاح بدون مرز؟
کد خبر: ۳۸۹۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰ - 28March 2020

پیگیری تحقیر پزشکان بدون مرز یا وقت تکریم پزشکان درون مرز

گروه استان ها دفاع‌پرس‌ ـ عباس یوسفی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس خوزستان؛ این روزها همه مسایل دنیا حول محور کرونا می چرخد و کمتر از جنگ و اقتصاد و صادرات و تحریم خبری منتشر می شود.

بی شک اولین تدبیر راهبردی رهبران جهان در مقابله با این ویروس را رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بیان کردند و از آمادگی کشور برای مقابله با ویروس کرونا با رویکرد جنگ بیولوژیکی خبر دادند. خبر و ابلاغی که باعث شد نیروهای مسلح با تاصی از فرهنگ حاکم در دوران دفاع مقدس با هر آنچه در توان دارند به صحنه بیایند و به کمک مردم و جامعه فداکار پزشکی بروند.

البته از حق نگذریم و اشاره کنیم به جانفشانی و ایثار جامعه بهداشت و درمان کشور که از اولین ساعات ورود این ویروس منحوس در خط مقدم مبارزه قرار گرفتند و تا پای شهادت پیش رفتند.

درست در برهه ای که جامعه پزشکی ما به شدت نیاز اساسی به توجه، امید، تکریم و حمایت همه جانبه داشتند، حضور و وجود چند پزشک بین المللی با مقداری ابزارآلات اولیه در استان اصفهان چنان بر رسالت جامعه پرتوان و انقلابی ما سایه افکند و توجه ها را به سمت خود جلب نمود که دل همه فداکاران و رزمندگان خاکریز اول مبارزه با کرونا به درد آمد.

بی تدبیری لحاظ شده در انجام این حرکت و هوشیاری نهادهای امنیتی از سوی دیگر باعث شد تا رسانه های در کمین نشسته استکبار از این حضور ناکارآمد اما سیاسی بهره ببرند و از آن به عنوان یک سوژه خبری بین المللی بر علیه فضای حاکم بر جامعه ایرانی استفاده کنند.

این اتفاق در حالی رخ داد که ارتش انقلابی ما در اقدامی کم سابقه و در عرض 48 ساعت چنان تخت های مجهز بیمارستانی خود را در تهران و دیگر نقاط کشور برپا کرد که خیلی ها حیران شدند. سپاه پاسداران چنان قرارگاه منظم و عملیاتی چند منظوره ای را برپا کرد که همه ستادهای کشور اعلام کردند که کمبود فضا و امکانات را احساس نمی کنند اما با وجود این همه ظرفیت و به جای تقدیر از جامعه پزشکی کشور و توجه به پزشکان بسیجی و انقلابی مان خیلی ها برای اخراج هوشمندانه چند پزشک ناشناس ساده خارجی رخت سیاه بر تن کردند و مدعی حقوق بشر ایرانی، اسلامی شدند.

اما همین ها مدعی نمی شوند که در تحریم های غیر قانونی و غیر انسانی رهبران همین پزشکان بدون مرز، خیلی از جامعه پزشکی ما به دلیل کمبودهای روزهای اول به شهادت رسیدند.

راستی الان وقت تکریم جامعه پزشکی درون مرز است یا زمان پرداختن به تحقیر پزشکان به اصطلاح بدون مرز؟ امیدوارم که رسانه های ما با پرداختن به این سوال و کنکاش در رسیدن به جواب آن در مقابل هجوم رسانه های غرب چنان واکنشی نشان دهند که دیگر کسی به خودش اجازه ندهد در سرزمینی که جغرافیای اراده هاست به عملیات های مشکوک دلسوزانه دست بزند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها