یادداشت/ رحیم محمدی

مدافعان امنیت دیروز، مدافعان سلامت امروز

پاسدارانی که روزگاری در دفاع از امنیت کشور در جبهه‌های جنگ تحمیلی هشت سال مقابل دشمن بعثی ایستادگی کردند و در نهایت به پیروزی رسیدند، همان پاسداران اکنون نیز در جبهه دفاع از سلامت مردم حضور یافته و نقش آفرینی می‌کنند.
کد خبر: ۳۸۹۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱ - 28March 2020

مدافعان امنیت؛ مدافعان سلامتگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس ـ رحیم محمدی؛ زمانی که مردم تحت رهبری امام خمینی (ره) در برابر رژیم ستم شاهی ایستادگی کردند و موفق شدتد آن رژیم را تسلیم اراده و خواسته خود کنند و به دنبال آن پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند، عده‌ای از میان این مردم تصمیم گرقتند در قالب تشکلی برای حفظ این انقلاب تلاش کنند؛ تشکلی که بعد‌ها عنوان سپاه پاسداران را به خود گزفت و توانست در کوتاه‌ترین زمان با سازماندهی خود تلاش شبانه روزی را در دفاع از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن آغاز کند.

بر این اساس بود که سپاه در روز‌های اول انقلاب ماموریت یافت تا در برابر تلاش‌های گروه‌های ضد انقلاب تجزیه طلب واقع در شمال و غرب و شرق کشور وارد جنگ شود و در زمانی کوتاه بیشتر این گروه‌ها را وادار به قبول شکست کند.

این روند ادامه یافت تا اینکه تهدیدی دیگر این بار از سوی دشمنی خارجی یعنی رژیم بعث عراق متوجه انقلاب اسلامی شد؛ به همین جهت پاسداران انقلاب اسلامی عزم خود را جزم کردند تا نگذارند تمامیت ارضی کشور و موجودیت انقلاب اسلامی از سوی این متجاوز خارجی تهدید شود؛ لذا دوشادوش سایر نیرو‌های مسلح کشورمان و بسیج مردمی هشت سال در برابر ارتش بعث عراق و حامیان منطقه‌ای و بین المللی آن ایستادگی کردند تا اینکه موفق شدند به پیروزی نهایی دست یابند و نگذارند حتی یک ذره از خاک کشورمان جدا شود.

اما جنگ که به اتمام رسید کار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پایان نیافت، زیرا تلاش‌های آن‌ها در جبهه‌ای دیگر که همان جبهه سازندگی بود، آغاز شد.

هر چند در این جبهه در ابتدا به اصطلاح تازه کار بودند، ولی به تدریج توانستند با کسب دانش روز و تجربه، توانمندی‌های خود را در این جبهه هم به اثبات برسانند که ساختن پالایشگاه پارس جنوبی تنها یک نمونه از صد‌ها نمونه‌ای است که سپاه توانسته در آن به موفقیت دست یابد.

البته تلاش آن‌ها به همین جا محدود نمی‌شود، زیرا هم زمان در سنگر دیگری مقابل دشمنان این مردم یعنی عرصه خودکفایی نظامی نیز نتایج درخشانی را از خود باقی گذاشتند به نحوی که با اتکا به همین دانش بومی توانستند دستاورد‌های دفاعی کاملا بومی را بکارگیری کنند و با استقاده از آن‌ها بتوانند در برابر پیشرفته‌ترین تسلیحات نظامی دشمنان قدرت نمایی کنند.

امروز هم که کشور با ویروسی به نام کرونا مواجه شده و بسیاری از مردم به این ویروس مبتلا شدند، بار دیگر پاسداران انقلاب اسلامی برای دفاع از مردم وارد عرصه مقابله با این بیماری شدند و برای این مقابله، دانش خود را در کنار تجهیزات دفاع بیولوژیک و حتی ساخت وسایل پزشکی مورد نیاز برای مواجهه با این بیماری به اصطلاح پای کار آوردند.

این نشان می‌دهد هر کجا موضوع دفاع از مردم باشد، پاسداران انقلاب اسلامی در صف مقدم این دفاع قرار می‌گیرند به عبارت دیگر هر کجا موجودیت انقلاب اسلامی یا جامعه به هر نحوی مورد تهدید قرار گیرد پاسداران انقلاب اسلامی توانستند در کنار سایر نیرو‌های مسلح از موحودیت انقلاب در برابر تهدید بوجود آمده دفاع کنند و نگذارند مردم در برابر تهدیدات آسیب زیادی ببینند؛ بنابراین باید گفت همان پاسدارانی که به عنوان مدافعان امنیت کشور در جبهه‌های جنگ تحمیلی یا در جنگ با تکفیری‌ها حضور داشتند اکنون نیز همان پاسداران به جمع مدافعان سلامت اضافه شدند تا نگذارند سلامت مردم کشورمان دچار خدشه شود.

پس شاید به همین دلیل یعنی وجود روحیه ایثارگری در پاسداران است که سوم شعبان هر سال که مصادف با ولادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است را روز پاسدار نام گذاری کرده اند.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار