پیام‌های پیشنهاد غافلگیرانه انصارالله یمن به عربستان سعودی

پیشنهاد رهبر انصارالله یمن به عربستان برای آزادی نظامیان ائتلاف سعودی در مقابل آزادی اعضای بازداشتی حماس، ریاض را در بن‌بستی قرار داده که نه راه پیش دارد و نه راه پس.
کد خبر: ۳۸۹۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰ - 28March 2020

پیام‌های پیشنهاد غافلگیرانه انصارالله یمن به عربستان سعودیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، طرح پیشنهادی «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن برای تبادل خلبانی سعودی با بازداشتی‌های حماس در عربستان موضوعی غافلگیرانه برای دولت سعودی بود، زیرا این اولین بار است که جنبشی مشابه انصارالله اینچنین پیشنهادی می‌دهد.

بر اساس گزارش «النشره»، تحلیلگر عرب «حسن حردان» معتقد است این اقدام در بطن خود دلالت‌های مهمی دارد و در یادداشتی به پنج مورد زیر اشاره کرد:

اول: این ابتکار دارای ابعاد مبارزه‌ای انصارالله است، جنبشی که در حال حاضر به مقابله با شدیدترین جنگ جنایتکارانه علیه یمن روبروست، اما این باعث نشده که از توجهش به فلسطین کاسته شود و آن را از صدر اولویت‌هایش بردارد.

دوم: این پیشنهاد تأکید می‌کند که نبرد علیه دشمن صهیونیستی و کشور‌های عربی مرتجع که علیه فلسطین توطئه کرده‌اند، نبردی واحد است و همانگونه که به جنبش‌های مقاومتی فلسطینی مربوط است به انصارالله یمن نیز مربوط می‌شود. پیروزی یمن بر تجاوز آمریکایی-سعودی پیروزی فلسطین است همانگونه که پیروزی فلسطین، پیروزی یمن است.

سوم: پیشنهاد انصارالله ضربه‌ای قوی و محکم به جنگ نرم آمریکایی-صهیونیستی است که با فتنه‌انگیزی مذهبی و فرقه‌ای، بر هم زدن وحدت امت عرب را دنبال می‌کند و عربستان سعودی نقشی خطرناک در اجرای آن دارد.

چهارم: تأکید می‌کند که طرف‌های جبهه مقاومت درچارچوبی مشترک حرکت می‌کنند که همه حامی هم هستند که این موضوع تأثیر زیادی بر تقویت ارزش‌های مقاومتی و انقلابی دارد. همچنین بر اهمیت پیروزی مقاومت یمن تأکید می‌کند، یمنی که بخش لایتجزأ محور مقاومت شده است. این‌ها همه باعث نگرانی استعمارگران، اشغالگران صهیونیست، آمریکایی‌ها و مرتجعان عرب می‌شود.

پنجم: این طرح، دولت عربستان سعودی را در بن بست قرار داد. اگر با آن موافقت کند ضربه‌ای دردناک و شکستی سخت از انصارالله خورده است؛ جنبشی که موفق به تضعیف نقش سلطه سعودی شد. اما اگر مخالفت کند از داخل کشورش به این متهم می‌شود که جان افسران اسیر برایش مهم نیست و این امر تأثیری منفی خواهد داشت.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار