عضو خبرگان رهبری:

دولت با ارائه وام به جوانان مبتکر زمینه تحقق «جهش تولید» را فراهم کند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: وام‌های زودبازده نیز توسط دولت در اختیار جوانان و مبتکران و افرادی که ایده دارند قرار گیرد تا کارگاه‌های تولیدی زودبازده را دایر کنند و به این وسیله جهشی در زمینه تولید ایجاد شود.
کد خبر: ۳۸۹۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲ - 29March 2020

دولت با ارائه وام به جوانان مبتکر زمینه تحقق «جهش تولید» را فراهم کندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی» در گفت‌و‌گویی‌ اظهار داشت: امسال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام جهش تولید نامگذاری شد که راه برون‌رفت از مشکلات توجه بیشتر به مقوله تولید و استفاده از ظرفیت حداکثری برای همه بخش‌های کشور است.

وی با تأکید بر اینکه تولید نیازمند حمایت از سوی مسئولین است، افزود: در موارد زیادی تولیدکنندگانی نه‌تنها از حمایت مسئولین برخوردار نیستند بلکه قوانین و مقررات دست‌وپاگیر و نظارت‌های مشکل‌ساز را در بسیاری از موارد سبب موانع تولید می‌دانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: برای جهش تولید در ابتدا باید حمایت‌ها به‌صورت کامل‌تری توسط مسئولین انجام شود و قوانین و مقررات دست‌وپاگیر کم و راه برای گسترش تولید تسهیل و باز شود.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به این موضوع اشاره کردند که در کشورمان بازار خوبی در زمینه مصرف تولید داخلی وجود دارد، در ابتدا زمینه نیازهای داخلی توسط مسئولین فراهم و تولیدکننده به مصرف‌کننده متصل و ارتباط برقرار شود.

جلوی ورود کالای قاچاق که سبب مانع رشد تولید است گرفته شود

حاج‌ابوالقاسم دولابی با تأکید به اینکه باید جلوی ورود کالای قاچاق که مانع رشد تولید است گرفته شود، گفت: مسئولین در دستگاه اجرایی کشور و همچنین دستگاه قضایی باید با مفسدان اقتصادی و قاچاق‌کنندگان کالا به‌صورت جدی برخورد کنند.

وی اضافه کرد: برای تحقق جهش تولید باید مردم را به استفاده بیشتر از کالای داخلی تشویق کرد و رسانه‌ها وظیفه دارند همانند سال گذشته کار فرهنگی جدی را ادامه داده و مردم را به‌سوی کالای تولید داخل سوق دهند و فرهنگ استفاده از کالای داخل را تقویت کنند به‌گونه‌ای که استفاده از کالای وارداتی جز در موارد ضروری ایراد قلمداد شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: برای نسل‌های آینده و کودکان و نوجوانان این موضوع باید به‌صورت جدی‌تر پیگیری شود و در ذهن آنها جا بیفتد با وجود کالای داخلی استفاده از مشابه خارجی منکر قلمداد شود.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: مالیات از تولیدکنندگان باید برداشته شود و تولیدکننده فرصت داشته باشد که روی پای خود بایستد و کسب‌وکار آنها رونق پیدا کند، وام‌های زودبازده نیز توسط دولت در اختیار جوانان و مبتکران و افرادی که ایده دارند قرار گیرد تا کارگاه‌های تولیدی زودبازده را دایر کنند و به این وسیله جهشی در زمینه تولید ایجاد شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار