عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت:

از ظرفیت نخبگان برای پیشرفت کشور استفاده شود

نقره‌کار با بیان اینکه، هدف اصلی انقلاب شناخت انسان و روح و قدرت عقلانی آن است گفت: در حال حاضر در مسیر پیشرفت قرار داریم و باید از ظرفیت نخبگان و دانشمندان استفاده کنیم.
کد خبر: ۳۸۹۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ - 30March 2020

از ظرفیت نخبگان برای پیشرفت کشور استفاده شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «عبدالحمید نقره کار» عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت نخبگان برای پیشرفت کشور استفاده شود، اظهار داشت: اکنون از خلاء‌هایی که در جامعه دانشگاهی وجود دارد این موضوع است که علوم انسانی را با توجه به جایگاهی که دارد مورد توجه قرار نداده‌ایم، اما خوشبختانه با توجه به کمبود‌هایی که دانشگاه‌ها در کار تحقیقاتی دارند توانسته اند به دستاورد‌های قابل توجهی دست پیدا کنند.

هیچ کاری بدون تحقیق قابل استناد نیست

وی افزود: هیچ کاری بدون تحقیق قابل استناد نیست معتقدم نکته مهم در علوم تجربی بحران محیط زیست و اختلاف طبقاتی است که یک درصد از ۹۹ درصد مربوط به تضاد طبقاتی است، امروز ما نیازمند آن هستیم که با بهره‌برداری از علم مشترک در سطح دنیا کشور را آباد کنیم، اما متاسفانه امروز شاهد تحقیر علم در کشور هستیم، این در حالی است که بعد از انقلاب اسلامی حداکثر بهره‌برداری از علوم تجربی جهان را به دست آورده‌ایم.

نقطه ضعف در تحقیق و پژوهش فراموش شدن علوم انسانی است

نقره کار تصریح کرد: نقطه ضعف در تحقیق و پژوهش فراموش شدن علوم انسانی است. من معتقد هستم بسیاری از تحقیقات دانشگاهی ما باید در حوزه علوم انسانی اتفاق بیفتد؛ چراکه امروز کشور این آمادگی را دارد که یک جهش انقلابی تاریخی انجام دهد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار