فرار «بایدن» از پاسخ دادن به سوال درباره برداشتن تحریم‌های ایران

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از پاسخ دادن به سوال مجری یک شبکه آمریکایی درباره لغو تحریم‌های ایران در شرایط شیوع کرونا، طفره رفت.
کد خبر: ۳۸۹۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳ - 30March 2020

فرار «بایدن» از پاسخ دادن به سوال درباره برداشتن تحریم‌های ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و یکی از نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ این کشور، می‌گوید 

بایدن در مصاحبه با شبکه «ان بی سی نیوز» در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر رئیس‌جمهور بود، در شرایط کنونی همه‌گیری ویروس «کووید ۱۹» تحریم‌های ایران را لغو می‌کرد یا نه، توضیح داد: «من اطلاعات کافی درباره وضعیت کنونی ایران ندارم... تیم سیاست خارجی من حدس‌وگمان‌های زیادی دارد که آنها واقعا در اوضاع دشواری هستند و دروغ می‌گویند».

وی اما تاکید کرد که «برای تصمیم گرفتن» درباره لغو تحریم‌های ایران، «به اطلاعات بیشتری» نیاز دارد.

این سیاستمدار آمریکایی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور  توصیه کرد که به‌جای بلند فکر کردن، در خصوص نحوه پاسخ به شیوع بیماری کرونا در آمریکا عمیق فکر کند.

بایدن در این باره تصریح کرد: «کرونا تقصیر رئیس‌جمهور نیست اما پاسخ کند به آن، ناکامی در طی مسیر صحیح و ناتوانی در انجام آنچه باید به سرعت انجام شود چیزهایی است که نمی‌توانند ادامه پیدا کنند».

وضعیت این ویروس در ایالات متحده نیز، که زمانی شاهد تمسخر این ویروس توسط ترامپ بود، اکنون به حدی وخیم شده که تعداد کل مبتلایان در این کشور از چین هم بیشتر شده و در صدر کشورهای آلوده به این ویروس قرار گرفت.

آمریکا تا کنون ۱۴۲ هزار و ۱۷۸ مورد ابتلا به این بیماری و دو هزار و ۴۸۴ فوتی بر اثر آن گزارش کرده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها