گرامیداشت متفاوت «روز زمین» در فلسطین در سایه شیوع کرونا

تظاهرات ویژه روز زمین در فلسطین اشغالی با توجه به شیوع کرونا انجام نخواهد شد و به جای آن تظاهرات در فضای مجازی به همراه حضور در پشت‌بام‌ها و امثال آن صورت خواهد گرفت.
کد خبر: ۳۸۹۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱ - 30March 2020

گرامیداشت متفاوت روز زمین در فلسطین در سایه شیوع کرونابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، کمیته عالی پیگیری امور فلسطینی‌های ساکن در داخل اراضی اشغالی ۱۹۴۸ اعلام کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا تظاهرات ویژه روز زمین در ۳۰ مارس (امروز) به صورت «الکترونیکی» در فضای مجازی و در منزل انجام خواهد شد.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، این کمیته چندین پیشنهاد برای احیای این روز مطرح کرد از جمله: برگزاری تظاهرات الکترونیکی رأس ساعت پنج (به وقت محلی) به همراه سرود «موطنی» (سرزمینم) و «سنرجع الارض» (به سرزمین بازمی‌گردیم)، حضور در پشت‌بام منازل یا بالکن‌ها، فعالیت‌های خانوادگی و پخش زنده آن‌ها از طریق اینترنت، گذاشتن پروفایل مشترک در فیسبوک و برافراشتن پرچم فلسطین بر پشت‌بام منازل یا پنجره‌ها.

اظهارات گروه‌های فلسطینی

«جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین» در بیانیه‌ای به مناسبت این روز اعلام کرد: روز زمین ملت ما را زیر پرچم آزادسازی و برنامه ملی متحد کرد. روز زمین امسال در شرایطی سیاسی فرا رسیده که بکارگیری حداکثری تلاش برای برداشتن موانع در مسیر وحدت ملت را می‌طلبد.

«جبهه مردمی برای آزادی فلسطین» هم در بیانیه خود بر اهمیت حفاظت از زمین و دفاع از موجودیت و ادامه مبارزه ملی در راه بازگشت آوارگان، تحقق آزادی و استقلال تأکید کرد.

«یوسف الحساینه» عضو ارشد جهاد اسلامی فلسطین هم گفت، روز زمین نشان دهنده قدرت فلسطینی برای ابداع مبارزه مستمر علیه رژیم اشغالگر و با هدف کسب آزادی است.

وی ادامه داد، ملت فلسطین در روز زمین همچنان بر جانبداری خود از مقاومت و مقابله با این رژیک اشغالگر وحشی و نژادپرست تأکید می‌کنند.

روز زمین به واقعه‌ای اشاره دارد که در ۳۰ مارس ۱۹۷۶ رخ داد و طی آن صهیونیست‌ها ۲۱ هزار دونم (هر دونم حدود هزار متر) از اراضی روستا‌های منطقه «الجلیل» در شمال فلسطین اشغالی را تصاحب کرده و ساکنان اصلی آن‌ها را بیرون کردند که این واقعه موجب اعتصاب سراسری در فلسطین اشغالی و درگیری با صهیونیست‌ها شد و شش شهید، ۴۹ زخمی و نزدیک به ۳۰۰ بازداشتی از فلسطینیان در پی داشت.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها