رئیس اداره تحقیقات و امور صنعتی ستاد کل:

کیت تشخیص ویروس کرونا به زودی در دسترس جامعه بهداشتی کشور قرار می‌گیرد

سردار عزیزی با اشاره به تولید انبوه کیت تشخیص ویروس کرونا گفت: کیت‌های تشخیصی ویروس کرونا به زودی در دسترس جامعه بهداشتی و درمانی کشور قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۳۸۹۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸ - 30March 2020

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد عزیزی دلشاد رئیس اداره تحقیقات و امور صنعتی ستاد کل نیرو‌های مسلح، ظهر امروز (دوشنبه) در مراسم رونمایی از کیت تشخیص ویروس کرونا که در محل ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار شد، اظهار داشت: ساخت کیت تشخیص ویروس کرونا در این محدوده زمانی بیانگر هوشمندی مجموعه نیرو‌های مسلح است، چراکه قبل از شناسایی اولین فرد مبتلا، نیرو‌های مسلح برای ساخت این کیت تشخیصی، کار تحقیقاتی را آغاز کردند و در اسفند ماه سال گذشته توانستند نمونه ا‌ولیه را به ثبت رساندند.

وی با اشاره به اینکه کمیته فنی و تحقیقاتی قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا (ع) موارد متعددی را در حوزه مقابله با تهدیدات بیولوژیکی در دستور کار و پیگیری مستمر دارد، افزود: کیت تشخیص ویروس کرونا یکی از موضوعات مورد توجه این کمیته بوده که امروز نیرو‌های مسلح موفق به ساخت و تولید آن شده است.

سردار دلشاد با بیان اینکه این کیت‌های تشخیصی از دقت بالایی در تشخیص افراد مبتلا برخوردارند، گفت: از زمانی که از فرد مورد نظر تست گرفته می‌شود، ظرف دو ساعت می‌توان سلامت آن فرد را مورد ارزیابی قرار داد.

وی تصریح کرد: در مقایسه‌هایی که انجام شده است، دریافتیم که کیت تشخیص ویروس کرونا ساخته شده در داخل با نمونه‌های خارجی قابل رقابت است و در مواردی نیز از امتیاز‌های تشخیصی بالاتری نسبت به نمونه‌های خارجی برخوردار است.

رئیس اداره تحقیقات و امور صنعتی ستاد کل در پایان گفت: کیت‌های تشخیصی ویروس کرونا اماده تولید انبوه هستند و به زودی در دسترس جامعه بهداشتی و درمانی کشور قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها