مسکو:

تمام تلاش خود را برای توقف درگیری‌ها در یمن به کار می‌گیریم

وزارت خارجه روسیه با حمایت از پیشنهاد سازمان ملل برای آتش بس در یمن اعلام کرد که تمام تلاش خود را برای انجام گفتگو‌ها میان طرفین درگیری در این کشور انجام خواهد داد.
کد خبر: ۳۸۹۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰ - 30March 2020

تمام تلاش خود را برای توقف درگیری‌ها در یمن به کار می‌گیریمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، وزارت خارجه روسیه امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای از درخواست سازمان ملل برای توقف درگیری‌ها در یمن در سایه شیوع کرونا، حمایت کرد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است که درگیری‌ها در استان‌های مأرب و الجوف علی رغم شیوع ویروس کرونا ادامه دارد و با گذشت پنج سال شدت درگیری‌ها کاهش نیافته است.

وزارت خارجه روسیه در ادامه افزود: «آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل پیش از این از تمامی طرف‌های درگیر در یمن خواسته بود تا درگیری‌ها را در سایه شیوع کرونا متوقف کنند و مسکو به طور کامل از این ابتکار حمایت می‌کند.»

در ادامه این بیانیه آمده که ضروری است تمامی طرف‌ها در یمن دست از خشونت برداشته و اختلافات خود را از درگاه سیاسی حل و فصل کنند.

وزارت خارجه در ادامه تأکید کرد که تمامی تلاش خود را برای آغاز روند گفتگو تحت نظارت سازمان ملل برای رسیدن به یک راه‌حل فراگیر و دائمی به کار خواهد گرفت.

«ابراهیم الدیلمی» سفیر یمن در تهران شامگاه دیروز در صفحه توئیتر خود نوشت: «نماینده سازمان ملل تمامی بدیهیات قوانین بین‌المللی را نادیده می‌گیرد و اگر به اجرای درخواست دبیرکل سازمان ملل برای اجرای آتش‌بس در یمن اصرار دارد؛ از شورای امنیت بخواهد تا قطعنامه روشنی در خصوص توقف درگیری‌ها و از بین رفتن محاصره یمن صادر کند.»

منابع یمنی گزارش دادند که ائتلاف سعودی امروز دوشنبه در چند نوبت صنعاء را هدف حملات هوایی قرار داده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار