کتائب حزب‌الله:

مقاومت در اوج آمادگی برای مقابله با هر حمله آمریکاست

سخنگوی گروه کتائب حزب‌الله از گروه‌های وابسته به الحشدالشعبی با تاکید بر اینکه دولت ترامپ برای پرت کردن حواس‌ها از بحران فجیع کرونا در کشورش سعی در انجام حملاتی علیه عراق دارد، گفت: گروه‌های مقاومت در اوج آمادگی برای مقابله با نیرو‌های آمریکایی هستند.
کد خبر: ۳۸۹۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰ - 31March 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد محیی» سخنگوی گروه کتائب حزب الله از گروه‌های الحشد الشعبی عراق اعلام کرد که تحرکات آمریکا و همچنین عقب نشینی آن از برخی پایگاه‌هایش در عراق اتفاقی یا از سر اقدام برای جابجایی نیروهایش نیست، بلکه مقاصدی مشخص را از این کار دنبال می‌کند.

محیی در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه اظهار داشت: «آمریکا می‌داند که گروه‌های مقاومت و به خصوص کتائب حزب الله مانع اساسی در مسیر پیاده کردن نقشه‌هایش در عراق است. از همین رو سعی در تضعیف آن دارد، اما گروه‌های مقاومت و به خصوص کتائب قدرت و ظرفیت بالایی برای مقابله با نیروهایش آمریکایی را داراست».

او افزود: «اگر نیرو‌های آمریکا بنا را بر ماندن در عراق بگذارند و رزمندگان ما را هدف بگیرند، ما در اوج آمادگی برای مقاومت در برابر آن‌ها هستیم».

سخنگوی کتائب حزب الله گفت: «ما از نقشه‌های آمریکا چه در داخل عراق و در خارج عراق برای هدف گیری گروه‌های مقاومت آگاهیم. دولت آمریکا درصدد فرار از بحران بزرگ کروناست که این کشور را درگیر کرده است و ترامپ می‌داند که دور دوم ریاست جمهوری را از دست خواهد داد».

کتائب حزب الله عراق هفته گذشته از نقشه آمریکا برای انجام یک عملیات کماندویی علیه مواضعی نظامی در عراق خبر داد و درباره پیامد‌های این اقدام آمریکا که به گفته این گروه، ارکان کشور عراق را به خطر انداخته و بر صلح مدنی آن تاثیرگذار است، هشدار داد.

از سوی دیگر «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق روز دوشنبه اظهار داشت: اطلاعاتی را که نیرو‌های ما رصد کرده‌اند حاکی از پرواز‌های بدون مجوز در نزدیکی مناطق نظامی است و دولت عراق با نگرانی این موضوع را دنبال می‌کند.

این اظهارات عبدالمهدی پس از آن است که یک منبع امنیتی عراق روز یکشنبه گفت، چند هواپیمای حامل نظامیان و مستشاران آمریکایی در میان تدابیر بی‌سابقه امنیتی در پایگاه عین الأسد در منطقه هیت واقع در غرب الأنبار فرود آمدند.

آمریکا در بامداد سیزدهم دی ۱۳۹۸ در یک حمله هوایی ابومهدی المهندس، از فرماندهان کتائب حزب الله را به همراه شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ترور کرد که به دنبال این جنایت آمریکا پارلمان عراق خروج هر چه سریع‌تر نظامیان آمریکایی از خاک عراق را تصویب کرد و مردم عراق هم با برپایی تظاهرات گسترده بر ضرورت خروج اشغالگران از کشورشان به منظور بازگشت ثبات و امنیت به آن تاکید کردند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار