موسی‌پور:

تحریم‌های دارویی آمریکا و هم‌پیمانانش ظلمی بزرگ به بشریت است

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تحریم‌های دارویی آمریکا را ظلمی بزرگ به بشریت دانست و گفت: ما در حال حاضر در سه عرصه جنگ اقتصادی، جنگ روانی و مقابله با کرونا به سر می‌بریم.
کد خبر: ۳۸۹۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵ - 31March 2020

تحریم‌های دارویی آمریکا و هم‌پیمانانش ظلمی بزرگ به بشریت استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حجت الاسلام محمدحسین موسی‌پور» عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگویی، با اشاره به شرایط خاص پیش آمده در کشور در پی شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: امیدواریم با همدلی و همبستگی ملی و همچنین با جدیت و قاطعیت و بسیج تمام امکانات از این شرایط خطیر عبور کنیم.

وی تاکید کرد: وظیفه دولت این است که با کسانی که سهل‌انگاری و بی‌مبالاتی می‌کنند و جان دیگران را به خطر می‌اندازند، برخورد جدی داشته باشد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه همه ما باید به توصیه‌های بهداشتی و پزشکی عمل و با دست‌اندرکاران امر همکاری کنیم، افزود: اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی گرچه یک اقدام دیرهنگام است، اما کاری ضروری بود که باید با قاطعیت اجرایی شود و چنانچه این طرح از اواخر اسفند اجرا می‌شد، حتما امروز روند کاهشی در آمار مبتلایان را داشتیم و شاید شاهد جهش تعداد مبتلایان به کرونا نبودیم؛ مخصوصاً که این طرح، مانع از سفر‌های بین شهری می‌شد.

موسی پور با اشاره به اینکه کرونا یک بیماری عالم‌گیر است و در برخی کشور‌های اسلامی و در برخی ادیان و مذاهب، هنوز عده‌ای اصرار به حضور در محافل مذهبی و اجتماعات دینی خود دارند، اظهار داشت: فقه پویای شیعه و نظام دینی و فکری ما از چنان انعطاف و پویایی برخوردار بوده و هست که در مواجهه با چنین پدیده‌ای بر اساس نظر کارشناسان و تجویز پزشکان و با نظر و همراهی مراجع معظم تقلید و علما و روحانیت و توصیه اکید ایشان به رعایت اصول بهداشتی، تمامی مناسک دینی اعم از نماز جمعه، نماز‌های جماعت، زیارت اماکن متبرکه و موارد مشابه برای پرهیز از انتقال احتمالی این ویروس به مردم تعطیل شد و در حقیقت، فاصله‌گذاری اجتماعی قبل از هر چیز و هر جا از اماکن دینی و مذهبی ما آغاز شد و سپس فروشگاه‌ها و بازار و مراکز تفریحی و سیاحتی و پارک‌ها قرنطینه شدند.

وی در ادامه افزود: روحانیون و طلاب و گروه‌های جهادی و بسیج و خیرین و سایر مومنین در این ایام سخت به یاری مردم نیازمند و مراکز درمانی و بیمارستانی شتافتند و از تغسیل اموات گرفته تا توزیع اقلام بهداشتی و غذایی در بین مستمندان و ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی جامعه دریغ نورزیدند. جا دارد که از این عزیزان که در مبارزه با کرونا نقش بسزایی ایفا کردند تقدیر و تشکر ویژه داشته باشیم.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تحریم‌های دارویی آمریکا و هم‌پیمانان آن در سال‌های اخیر را نه تنها یک ظلم به ملت ایران، که ظلمی بزرگ به بشریت دانست و افزود: ما در حال حاضر در سه عرصه جنگ اقتصادی، جنگ روانی و مقابله با کرونا به سر می‌بریم و این اوج فشار و ناجوانمردی دشمنان قسم خورده ماست که در این ایام نیز نه تنها تحریم‌ها را برنداشتند، بلکه بر شدت و گستره اعمال تحریم‌ها علیه ما نیز افزودند؛ بنابراین در این عرصه باید وحدت و همدلی و انسجام ملی را بیش از هر زمان دیگری ارج نهیم و از آن پاسداری کنیم.

وی ادامه داد: در حالی که تحت شدیدترین تحریم‌های بین المللی با هدایت آمریکا هستیم و نمی‌توانیم تجهیزات بیمارستانی و پزشکی و دارو‌های مورد نیاز بیماران را وارد کشور کنیم، کماکان سیاستمداران کینه جوی کاخ سفید علیه ملت ایران، فشار‌های بیشتر سیاسی و تبلیغاتی اعمال می‌کنند.

موسی‌پور افزود: همچنین دشمنان و بدخواهان ملت عزیز ما با جنگ روانی گسترده در پی ایجاد هراس در بین مردم، شایعه‌سازی، سیاه‌نمایی و بزرگنمایی برخی کاستی‌ها هستند تا به اعتماد و انسجام عمومی لطمه بزنند. بر نخبگان، فرهیختگان، گروه‌های مرجع اجتماعی و صاحبان قلم ما فرض است که برای مقابله با این حجم از جنگ روانی وارد میدان شوند و رسانه‌های ما نیز از طرح و بیان هر موضوع یا سخن غیر مستندی که موجب تضعیف امید و خراش به اعتماد عمومی می‌شود، بپرهیزند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در پایان با بیان اینکه برخی کاستی‌ها و ضعف‌ها و اقدامات سهل انگارانه و ساده انگارانه در عملکرد بخش‌هایی از دولت و دست اندرکاران امر مشاهده شده و می‌شود، خاطرنشان کرد: با وجود این مباحث، اکنون جای پرداختن به این موضوعات نیست و فقط باید به رفع این شرایط و عبور از این بحران کمک کرد. البته، دولت نیز باید سخن و نقد دلسوزان و کارشناسان را بپذیرد و آن‌ها را عملیاتی سازد و با قاطعیت و جدیت بیشتر در میدان مبارزه و ریشه کنی این ویروس حضور داشته باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار