مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم در گفت‌وگو با دفاع‎پرس:

«۱۲ فروردین» سرآغاز فصل باشکوه بصیرت، ایثار و استقامت است

حجت‌الاسلام علی لقمانپور گفت: یوم‌الله ۱۲ فروردین، روزجمهوری اسلامی سرآغاز فصل باشکوه بصیرت، ایثار، استقامت و پیروزی در قاموس طلایی فرهنگ ایران اسلامی است.
کد خبر: ۳۸۹۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰ - 31March 2020

۱۲ فروردین سرآغاز فصل باشکوه ایثار و استقامت است

حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم اظهار داشت: ۱۲ فروردین روزی است که هیمنه پوشالی طاغوت را آرای مثبت همه اقشار ملت به استقرار جمهوری اسلامی فرو ریخت و جلوه باشکوهی از استقرار حکومت دینی بر پایه آرای مردم عیان شد.

وی با اشاره به ابتکار حضرت امام خمینی (ره) در برگزاری رفراندوم، افزود: همه گروه‌های ملت که طی روز‌های ۱۰ و ۱۱ فروردین پای صندوق‌های رای آمده بودند، با رای قاطع، حمایت و علاقمندی خود را نسبت به استقرار حکومت جمهوری اسلامی اعلام کردند و لذا ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ به نام روز «جمهوری اسلامی» در تقویم نظام اسلامی نام گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم تصریح کرد: یوم الله ۱۲ فروردین، روزجمهوری اسلامی و سرآغاز فصل باشکوه بصیرت، ایثار و استقامت تا نیل به پیروزی در قاموس طلایی فرهنگ ایران اسلامی بوده و این روز مصداق «ان تنصروااالله ینصرکم و یثبت اقدامکم» و نمونه‌ای درخشان از جانشینی صالحان در روی زمین است.

لقمانپور عنوان کرد: نظام مقدس اسلامی که همواره هدف کینه استکبار جهانی و دشمنان اسلام بوده است، از گردنه‌های صعب العبوری همچون غائله‌های ضد انقلاب و هشت سال دفاع مقدس عبور کرده و امروز با سرافرازی تمام، پیام روحبخش انقلاب اسلامی را با رهبری‌های مدبرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی تا گستره جبهه مقاومت و حتی فراتر از آن به گوش تمامی آزادیخواهان جهان رسانده و کل معادلات جهانی را به نفع جهان اسلام تغییر داده است.

وی افزود: امروز نظام اسلامی الگوی درخشان «جمهوریت» و کارآمدی اسلام در اداره شئون اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، نظامی و ... جامعه بر اساس اصل مترقی حاکمیت ولایت فقیه و حضور اثربخش مردم است و پشتوانه‌های سترگی از ایمان راسخ مردم به قدرت الهی، تمسک به فرهنگ عاشورا و وحدت و استقامت و ایثار و مجاهدت و جانفشانی در راه نیل به آرمان‌های اسلام دارد.

لقمانپور تصریح کرد: ایران اسلامی مهد دلیرمردان نام آوری همچون سردار شهید قاسم سلیمانی است که حکایت قهرمانی او و خباثت دشمنانش در سرتاسر جهان پیچیده است و این ملت قهرمانپرور و نیرو‌های مسلح در کنار مسئولان در گام دوم انقلاب دوشادوش یکدیگر، راسخ‌تر از همیشه با توکل به خدای متعال و امتثال امر رهبر فرزانه خویش، مسیر نورانی تکامل و پیشرفت و خودباوری را تا رسیدن به قله‌های ظهور و استقرار عدالت جهانگستر، گام بر می‌دارند و در این راه از هیچگونه ترور و تحریم و تهدیدی نمی‌هراسند.

وی ادامه داد: ایثار و از خودگذشتی ویژگی بارز قشر‌های مختلف مردمی است که شاهد شهادت و جانبازی و اسارت جوانان برومند خود در عرصه‌های مختلف بوده و با تاسی به فرهنگ و سیره عاشورایی اباعبدالله الحسین (ع)، هیچگاه سر در برابر دشمن زبون خم نکرده اند و در بروز حوادث و بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله و شیوع ویروس کوید ۱۹ نیز حضور ایثارگرانه و حرکت‌های جهادی ملت قهرمان ایران با مال و جان خود در عرصه، زبانزد دنیا شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم همچنین با گرامیداشت اعیاد شعبانیه، خاطرنشان کرد: میلاد موفورالسرور حضرت سیدالشهدا (ع) و روز پاسدار، سالروز میلاد حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز و نیز میلاد امام زین العالدین (ع)، پیوندی مبارک از پاسداری تمام و کمال از دستاورد‌های خون شهدا، گرامیداشت مقام جانبازان سرافراز که شهدای زنده انقلابند و نیز ضرورت توسل و دعا برای رفع گرفتاری از بلای شوم ویروس کرونا را تداعی می‌کند تا در سال جدید که به نام جهش تولید نامگذاری شده است، همگان با امنیت و سلامت کامل و با دل‌هایی مملو از معنویت، به سوی تحقق اهداف شعار سال گام برداند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها