مقام عراقی:

آمریکا در زمان جنگ با داعش از تجهیز ما به تسلیحات پیشرفته خودداری کرد

عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد که آمریکا در زمان جنگ با داعش از تجهیز این کشور به تسلیحات پیشرفته خودداری کرده است.
کد خبر: ۳۸۹۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹ - 01April 2020

آمریکا در زمان جنگ با داعش از تجهیز ما به تسلیحات پیشرفته خودداری کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «بدر الزیادی» عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز (چهارشنبه)، ضمن اشاره به اینکه شرکت‌های دفاعی آمریکایی مانع دسترسی عراق به برخی تسلیحات پیشرفته می‌شوند تاکید کرد که آمریکا در زمان جنگ با داعش از تجهیز عراق تسلیحات پیشرفته خودداری کرده است.

عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری «المعلومه» در این خصوص گفت: «شرکت‌های دفاعی آمریکایی و لابی‌های صهیونیستی همراه آن مانع می‌شوند که عراق از دیگر کشور‌ها جهان اسلحه پیشرفته بخرد».

بدر الزیادی تاکید کرد که این شرکت‌ها طی سال‌های گذشته فروش اسلحه به عراق را مختص به خود کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به زمان جنگ با عراق گفت که آمریکا در سال‌های گذشته از تجهیز عراق به تسلیحات پیشرفته خودداری کرده است و تنها اجازه دادند که عراق از اسلحه شرکت‌های خرده پا استفاده کند.

الزیادی در ادامه فاش کرد که شرکت‌های دفاعی آمریکایی به عراق فشار می‌آورند که از امضای قرارداد خرید مهمات و اسلحه پیشرفته خودداری کند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار