یادداشت/

اتهامی که متوجه آمریکایی‌ها است

اعضای پارلمان عراق که به خروج آمریکا رای دادند در معرض ترور توسط آمریکا قرار دارند.
کد خبر: ۳۸۹۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷ - 01April 2020

اتهامی که متوجه آمریکایی‌ها استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی طی یادداشتی به احتمال ترور نمایندگان مخالف الزرفی در پارلمان عراق توسط آمریکا، اشاره کرد.

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

اعضای پارلمان عراق که به خروج آمریکا رای دادند در معرض ترور توسط آمریکا قرار دارند.

رئیس جمهود عراق که خود با آمریکایی‌ها روابط ویژه دارد به خواست آمریکا الزرفی که عامل و نفوذی آمریکا است را برای نخست وزیری عراق معرفی کرد و اینک نیز آمریکا تلاش می‌کند تا او را به هر قیمتی بر این مسند بنشاند و از این طریق سیاست‌های آمریکا را در عراق پیاده کند.

الزرفی برای نشستن بر مسند نخست وزیری نیاز به رای اکثریت نمایندگان مجلس عراق دارد و برای کسب اکثریت دو راه دارند؛ یا خریدن نمایندگان مخالف الرزفی و یا ترور تعدادی از آن‌ها تا از این طریق مخالفین الرزفی را به اقلیت مجلس تبدیل کنند بویژه که بسیاری از احزاب کرد و سنی و در نتیجه نمایندگان آن‌ها در پارلمان عراق همسو با آمریکا هستند.

از این طریق آمریکا در تلاش است تا از طریق مجلس عراق (پس از ترور یا خرید نمایندگان) مصوبه قبلی پارلمان عراق در خروج نظامیان آمریکایی را منتفی نمایند؛ لذا متهم اصلی ترور نمایندگان مجلس آمریکایی‌ها خواهند بود.

اختلافات گروه‌های شیعه و سهم‌خواهی آن‌ها از قدرت نسبت به یکدیگر باعث تضعیف کلیت آن‌ها شده و آمریکا دارد از این امر سوء استفاده می‌کند. این باید درس عبرتی برای شیعیان عراق و جهان باشد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار