وصیت‌نامه شهید «رمضان آتشی»؛

تنها آرزوی من شهادت است

در وصیت‌نامه شهید «رمضان آتشی» آمده است: برای کسی که تنها آرزوی او شهادت بوده، گریه نکنید؛ زیرا پیروز شدم و به منتهای آرزوی خود رسیده‌ام.
کد خبر: ۳۹۰۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶ - 02April 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، شهید «رمضان آتشی» یکم فروردین ۱۳۳۸، در روستای قلعه عسکر از توابع شهرستان بردسیر به دنیا آمد. وی تا پایان مقطع ابتدایی درس خواند و سپس به کارگری پرداخت.

رمضان به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و سرانجام در هفدهم فروردین ۱۳۶۱، در دشت عباس بر اثر اصابت ترکش، شهید شد.

در ادامه بخش‌هایی از وصیت‌نامه شهید «رمضان آتشی» را مرور می‌کنیم:

بسم الله الرحمن الرحیم
به نام خداوند درهم کوبنده ستمگران و به نام خدای باریتعالی حامی مستضعفان، دشمن مستکبران و زورگویان.

اینجانب رمضان آتشی با آگاهی تمام به جبهه نبرد حق علیه باطل اعزام شدم و خوشحالم که در زمان چنین مردی از تبار حسین (ع) زندگی می‌کنم و اگر لایق شهادت باشم، شهید می‌شوم.

از نظر اسلام اگر کفار را بکشید پیروزیم و اگر شهید هم شویم پیروزیم به قول رهبرکبیر انقلاب شهادت برای فرزندان اسلام چیزی غیرعادی نیست و اسلام با خون رشدکرده است از زمان امام حسین (ع) تا به حال که فرزندش امام خمینی است.

از پدر و مادرم تشکر می‌کنم که واسطه‌ای بین من و خدا بودند که مرا به این سن و سال رسانند و در راهی که خودم با آگاهی تمام انتخاب کردم، راهنمایی و تشویق کردند.

اگر لیاقت شهید شدن را داشته باشم از پدر و مادر عزیزم می‌خواهم که برای من عزاداری و گریه و زاری نکنند؛ زیرا از اجر آن‌ها کاسته می‌شود و برای کسی که تنها آرزوی او شهادت بوده، گریه نکنید؛ زیرا پیروز شدم و به منتهای آرزوی خود رسیده ام.

از پدر و مادر مهربانم تقاضای عفو دارم، ممکن است در طول زندگی آن‌ها را ناراحت کرده باشم؛ مرا ببخشید. ممکن است در طول زندگی خواهرم را رنج داده باشم و ان‌شاءالله همچون زینب (س) در ادامه دادن راه شهیدان و رساندن پیام خون شهدا کوشا باشند.

از برادرانم طلب عفو دارم و از آن‌ها می‌خواهم که مرا ببخشند و برادران در سنگر جای برادرانی را که شهید شده اند، پر کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها