عضو کمیته امنیت و دفاع عراق:

مقامات آمریکایی با بعثی‌ها نشست داشتند

عضو کمیته امنیت و دفاع در پارلمان عراق فاش کرد که برخی مقامات آمریکایی در کشور‌های همسایه عراق نشست داشتند.
کد خبر: ۳۹۰۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳ - 02April 2020

مقامات آمریکایی با بعثی‌ها نشست داشتندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «کریم المحمداوی» عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق، امروز (پنجشنبه)، در گفت‌وگو با خبرگزاری «المعلومه» افشا کرد که آمریکا با بازگشایی سفارتش در برخی کشور‌های مجاور عراق نشست‌هایی با رهبران حزب منحل‌شده بعث برگزار کرده است.

عضو کمیته امنیت و دفاع در پارلمان عراق در این خصوص گفت: «حزب منحل‌شده بعث سبب بلا و جزو مهم‌ترین منابع تهدیدکننده عملیات سیاسی در عراق است»

کریم الحمیداوی با اشاره به برخی کشور‌های حوزه خلیج فارس بویژه عربستان سعودی گفت که آن‌ها همچنان با تمام ابزار‌ها از حزب بعث و رهبران آن حمایت می‌کنند تا در قابلیت‌های عراق اخلال ایجاد کنند و مشکلات آن را دو چندان کنند.

الحمیداوی ادامه داد که آمریکا سفارت خود را در برخی کشور‌های همسایه گشوده است تا با نشست‌های فشرده‌ای با حزب منحل‌شده بعث برگزار کند.

وی در ادامه کشور‌های حامی بعث را دشمن عراق خواند و گفت: «تمام دشمنان عراق از بعث با توجه به اینکه ابزاری برای ایجاد مشکلات، هرج و مرج واخلال در عمق داخلی عراق است، حمایت می‌کنند».

عضو کمیته امنیت و دفاع در پارلمان عراق در پایان سخنانش تاکید کرد: «هر کشوری که از حزب مجرم بعث حمایت کند، بدون هیچ استثنایی دشمن تمام تشکلات ساختاری عراق است».

به‌رغم گذشت ۱۷ سال از فروپاشی رژیم صدام تحرکات جدید حزب منحل شده بعث مردم عراق را آزرده خاطر می‌کند به خصوص که حمله داعش به عراق و سقوط شهر موصل مرکز استان نینوی هم در ۱۰ ژوئن ۲۰۱۴ طی همکاری حزب بعث با داعش صورت گرفت و هنوز هم برخی عناصر یا سرکردهه‌های داعش در عراق بعثی هستند.

عراقی‌ها حزب بعث و داعش را که هر دو مرکتب جنایات مشابه در این کشور شده اند دو روی یک سکه می‌خوانند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها