معاون فرهنگی قوه قضاییه:

صهیونیست‌ها به دنبال نزاع بین طوائف و ادیان هستند

معاون فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به توهین نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)،گفت: صهیونیست به دنبال نزاع بین طوائف، پیروان ادیان، اسلام و مسیحیت هستند تا از منافعش بهره ببرند اما به کوری چشم دشمنان چنین موضوعی رخ نخواهد داد.
کد خبر: ۳۹۰۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴ - 20January 2015

صهیونیست‌ها به دنبال نزاع بین طوائف و ادیان هستند

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، حجت الاسلام هادی صادقی،معاون قوه قضاییه، در مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه در توصیف قرآن آیات متعددی ذکر شده است، اظهار داشت: خداوند میفرماید، زبان قرآن عربی مبین است و از این جهت یکی از مهمترین معجزات قرآن، زبان قرآن است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه ادامه داد: ما حقیقت عند ربی قرآن را درک نمیکنیم و فقط بر حسب اخباری که به دستمان رسیده میتوانیم از راه دور سخن بگوییم و فقط به آن اشارهای کنیم. چراکه حقیقتی که بر قلب پیامبر نازل شده را ما درک نمیکنیم. بنابراین برای دست یافتن به آن حقیقت قرآن که نزد پروردگار است و یک نازله آن بر قلب پیامبر(ص)رسیده، باید خود را متناسب با آن حقیقت روحانی قلب پیامبر کنیم.

وی با بیان اینکه هر کس بخواهد قرآن بخواند باید صلاحیتهای قلبی و روحانیاش را بالا و افزایش دهد، گفت: زبان قرآن یک زبان روحانی است که راه به دست آوردن آن جز تقوا نیست؛ همان که قرآن در جای جای مختلف به این موضوع اشارت فرموده است؛ لذا وقتیکه از قرآن صحبت میکنیم، باید حواس ما باشد که بهظاهر عربی مبین آن اکتفا نکنیم و به سمت آموزش باطن قرآن برویم و قرآن را آنچنان تلاوت کنیم که زیباییاش همه را مسحور کند.

صادقی که در جمع شرکتکنندگان مسابقات قرآن کریم سخن میگفت، خاطرنشان کرد: اگر قاری قرآن باتقوا، با معنویت، با روحانیت و اعتقاد، قرآن را تلاوت کند، آنگاه میبینیم که بهقدر معنویت، اخلاص و تقوایش ، اثر معنوی و روحانی بر شنوندگان میگذارد. تلاوتهای ظاهراً زیبایی را هم شنیدهایم که چون بیاعتقاد و بی معنویت بودهاند هیچ جذبه معنوی نداشته است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به توهین نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) گفت: اهانتهایی که به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام میشود دل مسلمانان را سخت میآزارد. اثر این اقدام آن است که بر موج بیداری افزوده، گوشها را شنواتر، چشمها را بیناتر و حواسها را جمعتر میکند. ما وظیفه داریم از این ظرفیت و فرصتی که دشمن ایجاد کرده است خوب استفاده کرده و صدای رسولالله (ص) که صدای حق، عدالت، انسانیت، اخلاق، صلح و دوستی نسبت به همه انسانها است، را به گوش همه برسانیم. اخلاق پیامبر آنچنان وسعت داشت که تمام مخالفانشان را نیز در برمیگرفت.

صادقی تصریح کرد: انشاء الله به کوری چشم دشمنان صهیونیست و همپیمانان غربیشان که دنبال نزاع بین طوائف، پیروان ادیان، اسلام و مسیحیت هستند تا از منافعش بهره ببرند چنین موضوعی رخ نخواهد داد و مسلمانان با بیداری به همه اعلام میکنند که ما نزاعی با پیروان دیگر ادیان نداریم و با احترام به همه ادیان، پیامبران و کسانی که معتقد به راه حق و دینداری هستند مینگریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار