وصیتنامه شهید «علی اکبر سرلک»؛

این دنیا آزمایش الهی است

در فرازی از وصیتنامه «علی اکبر سرلک» آمده است: وظیفه شرعی هر مسلمان نوشتن وصیتنامه است، انسان در یك روز به  دنیا می آید در یك روز از دنیا می رود و این دنیا كه می بینید آزمایشگاهی است برای او كه بفهمد چه راهی را انتخاب می كند.
کد خبر: ۳۹۰۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶ - 03April 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، «علی اکبر سرلک» در سال 1336 در روستای شاپورآباد بربرود از توابع الیگودرز به دنیا آمد. دوران کودکی را در کوچه باغ های روستا به سرعت سپری کرد. با پایان دوران ابتدایی راهی شهرستان الیگودرز شد و توانست با همت و پشتکار مدرک پایان دوره متوسطه را در رشته فرهنگ و ادب کسب کند.

با پیروزی انقلاب اسلامی لباس مقدس معلمی را به تن کرد و بعد از یک سال به جمع سبزپوشان سپاه پاسداران پیوست. همان روزها بود که تحصیل را در دانشگاه اصفهان پی گرفت و از روزهای آغازین جنگ تحمیلی و آموزش نظامی در مناطق نبرد حق علیه باطل نیز حضور یافت.

در تاریخ 12 تیر 1364  در حالی که یک محموله را با همرزمانش به جبهه می برد، در درگیری با دشمن دو تن از همراهانش شهید و او هم به بیمارستان اهواز منتقل شد و سرانجام 19 مهر 1364 شهید شد.

وصیتنامه شهید

بسم الله الرحمن الرحيم

وظیفه شرعى هر مسلمان وصیت نامه است كه از هر چیز بالاتر است انسان در یك روز به  دنیا مى آید در یك روز از دنيا مى رود و این دنیا كه مى بینید آزمایشگاهی است براى او كه بفهمد چه راهی را انتخاب كند راه انبياء یا شیاطین، واجب است برای انسان كه بعد از مرگ اختلافاتش كه بوجود نیاید پیش خانـــــواده او باید وصیت كند كه من مختصرى از شرح جان خود را مى نویسم كه اگــــر روزی به وسیله یا شهادت یا تصادف يا دوری دیگر اختلافی بوجود نيايد.

بعد از من پدر بزرگوارم مسئول خانواده محترم من است از لحاظ مســكن و غذا و لباس آنها را تأمين كند و نگذارد ناراحتــى بكشند تا روزى كه همسر مهربان من حاضر است به زير عقد من باشد و هم چنین باید هم دوش با مادر زحمت كش  كمك كند.

در امور خانواده كمال همكارى بنماید و هم چنین بعد از پدر زبان لال شود برادر عزیزم منوچهر و مادر مهربانم مسئول سر پرستى خانواده من است. تا هر لحظه كه دوست داشت و اما اگر روزى روزگاری همسرم نمى خواســت زندگى كند. به دستـور اسلام حق او را بدهند و نگذارند من در زير بار مسئولیت باشم و اما اگر نوزاد عزیزم بزرگ شد و به سن بلوغ رسید با اجازه پدر بــزرگ  و مادر بزرگ و عمو های خود و همسرم باید به شوهر داده شود به مباركى و در ضمن همسر عزيز شما نباید بترسید و بگویید چرا وصیت كرده  است چون وظیفه هر مسلمان است.

اگر از بین رفتم باید در وطن خود روستاى خود دفن شـوم . و شما همسر مهربان تا مى توانید امام را دعا کنید و براى پیروزی اسلام را از خدا و نابودی دشمنان را تا مى توانى. از فاطمه عزيز مواظبت كن چونكه امید من است. والسلام علیکم و رحمه الله و بركاته.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار