چگونگی اهدای پلاسما توسط بهبودیافتگان کرونا برای درمان مبتلایان

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران چگونگی اهدای پلاسما توسط بهبودیافتگان کرونا برای درمان مبتلایان را اعلام کرد.
کد خبر: ۳۹۰۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹ - 04April 2020

چگونگی اهدای پلاسما توسط بهبودیافتگان کرونا برای درمان مبتلایان اعلام شدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «علیرضا زالی» فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران با اشاره به اینکه کماکان ممکن است در تهران شاهد امواج جدیدی از بازگشت و گسترش شیوع کرونا باشیم، اظهار داشت: امیدواریم آمادگی درمانی بیمارستان‌ها بیش از گذشته در کشور حفظ شود.

وی با بیان اینکه نیرو‌های حوزه درمان و بهداشت خدمات ارزنده‌ای را تاکنون ارائه داده‌اند، خاطرنشان کرد: هرچه از زمان شیوع این بیماری می‌گذرد، ممارست و تجارب کادر درمان بیشتر می‌شود؛ ضمن اینکه پیوستن به مجموعه غربالگری ملی توسط تیم بهداشت و درمان و برطرف شدن مشکلات آماری، موضوعی است که سال‌های متمادی در شهر تهران با آن روبه‌رو بوده‌ایم.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران همچنین از شکل‌گیری همکاری مستمر شهرداری تهران با معاونین امور بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی با هدف غربالگری بیماران و با همت مراقبین سلامت خبر داد.

زالی گفت: با انجام این غربالگری در شهر تهران به ویژه در افرادی که علائم بالینی خفیف دارند و نیازی به مراجعه به مراکز درمانی ندارند، امیدواریم که بتوانیم موارد بیشتری از بیماری کووید ۱۹ را شناسایی کنیم.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران با اشاره به اینکه اهدای پلاسمای خون بهبودیافتگان به کرونا در بیمارستان‌های بقیةالله و مسیح دانشوری در حال انجام است، خاطرنشان کرد: این پروژه عملیاتی در حال اجراست و صرفاً مستلزم اهدای پلاسما توسط بهبودیافتگان به کووید ۱۹ یک ماه پس از بهبودی است.

وی با اشاره به اینکه میزان اثرگذاری روش کمک درمانی اهدا پلاسمای خون نیازمند مستندات بیشتر بالینی است، گفت: با توجه به اینکه این روش کمک درمانی توسط سازمان غذا و داروی آمریکا مورد تأیید است، امیدواریم که در روز‌های آینده آمار اولیه پلاسما درمانی به‌عنوان یک مداخله اثربخش اجرایی شود تا بتوانیم خبر‌های خوبی از نتایج امیدبخش آن به مردم ارائه دهیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها