حریرچی:

حضور ایران در دو جبهه مبارزه با کرونا و تحریم‌ها/ ترافیک تهران نگران‌کننده است

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه ایران در دو جبهه مبارزه با کرونا و تحریم‌ها حضور دارد، گفت: به همین دلیل استراتژی طرح هوشمند فاصله‌گذاری اجتماعی را انتخاب کردیم.
کد خبر: ۳۹۰۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵ - 04April 2020

ایران در دو جبهه مبارزه با کرونا و تحریم‌ها حضور داردبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‎پرس، «ایرج حریرچی» معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ارتباط ویدئویی با خبرنگاران اظهار داشت: در استان‌هایی که زودتر شیوع کرونا شروع شده و معمولاً استان‌های پرخطر بودند، روند رو به نزول است و تعداد بیشتری از استان‌ها این روند را دارند؛ اما متأسفانه برخی استان‌ها از نظر تعداد موارد و مرگ و میر روند صعودی نسبی دارند و استان‌هایی هستند که ویروس کرونا دیرتر وارد آن‌ها شده است.

وی گفت: از وضعیت تهران نگران هستیم. تهران نقش کلیدی ارتباطی با سایر استان‌ها دارد. هرگونه وجود ویروس در حد حتی متوسط باعث انتشار به شهرهای دیگر می‌شود و شهرهای اطراف تهران هم تبادل زیادی از نظر اشتغال دارند.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: همان‌طور که رئیس جمهوری گفته است، روند شیوع کرونا در اکثر استان‌ها نزولی است؛ اما به معنی مدیریت بیماری است نه کنترل و سرکوب بیماری؛ لذا هنوز نگران هستیم.

حریرچی اضافه کرد: سطح ترافیک امروز در تهران نگران‌کننده بود. در برخی بزرگراه‌ها خودروها ایستاده بودند و هرکدام می‌توانند ویروس را به خانه یا محل کار ببرند.

وی با بیان اینکه کشور ایران در دو جبهه مبارزه با کرونا و تحریم حضور دارد، افزود: به همین دلیل استراتژی طرح هوشمند فاصله‌گذاری اجتماعی را انتخاب کردیم.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: ویروس کرونا گرچه فقیر و غنی را درگیر می‌‎کند، اما این ویروس بر فقرا بیشترین تاثیرات را دارد؛ متأسفانه ویروس کرونا بر اقتصاد تاثیرات زیادی داشته که باید به آن توجه شود.

حریرچی عنوان کرد: هدف از استراتژی طرح فاصله‌گذاری هوشمند جداسازی آدم‌های سالم از یکدیگر و شناسایی و غربالگری بیماران است.

وی با بیان اینکه سالانه ۳۵۸ هزار مرگ در کشور داریم، خاطرنشان کرد: ۸۵ هزار نفر از فوتی‌ها زیر ۵۰ سال و ۱۷۷ هزار نفر از فوتی‌ها زیر ۷۰ سال هستند؛ همچنین بیش از ۴۰ درصد مرگ‌ها مرگ زودرس است که باید به آن توجه کرد.

حریرچی با اشاره به اینکه ۱۵ هزار و ۹۰۰ نفر در سال گذشته به دلیل تصادفات فوت کردند، گفت: سه بیماری قلب و عروق، دیابت و سرطان اصلی‌ترین‌ بیماری‌های منجر به فوت می‌شوند و فشار خون و قند خون بالا باعث بیماری است.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: ما اطمینان داریم که با اقدامات دولت و همراهی ملت می‌توانیم کرونا را شکست دهیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها