امیر معمارباشی عنوان کرد؛

پایش سلامت ۱۸ هزار نفر در رزمایش ارتش در جنوب شرق کشور

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش گفت: تاکنون بالغ بر ۱۸ هزار و ۹۰۰ نفر در دو استان سیستان و بلوچستان و کرمان در ایستگاه‌های تست و پایشی ارتش، مورد تست و ارزیابی بیماری کرونا قرار گرفتند.
کد خبر: ۳۹۰۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶ - 04April 2020

پایش ۱۸ هزار نفر در رزمایش ارتش در جنوب‌شرق کشوربه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم «مهدی معمارباشی» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش صبح امروز در آیین افتتاح مرکز نقاهتگاه ۱۲۰ تختخوابی ارتش در مرکز آموزش ۰۵ کرمان با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهیدان خط مقدم مبارزه با ویروس منحوس کرونا اظهار داشت: ۲۲ اسفندماه سال ۹۸ رهبر معظم انقلاب اسلامی با توجه به مشکلاتی که در خصوص بیماری کرونا در سطح کشور پیش آمد، یک فرمان تاریخی و ارزشمند را به ریاست ستاد کل نیرو‌های مسلح ابلاغ فرمودند.

وی عنوان کرد: بلافاصله پیرو این فرمان و برای اجرایی شدن منویان معظم له، ستاد کل نیرو‌های مسلح که همیشه پیشگام و پیش‌قدم بوده است، قرارگاه پدافندی زیستی مبارزه با ویروس منحوس کرونا با عنوان قرارگاه امام رضا (ع) را تشکیل داد و دستورات لازم در این زمینه به یگان‌های مجموعه نیرو‌های مسلح ابلاغ شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش افزود: پیرو همین ابلاغیه رزمایش بزرگ «لبیک یا خامنه‌ای» در ۲۵ اسفندماه ۹۸ اجرایی و کلیه یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران، پیرو این رزمایش اقدامات خود را به‌منظور ایجاد استراحتگاه‌ها و ایجاد مراکز تست و پایش و ضد عفونی سطوح و معابر عمومی و پایش کارکنان و خانواده‌ها و همچنین کمک به مجموعه خدمات بهداشت و درمان خود را آغاز کردند.

معمارباشی افزود: در طول مدت رزمایش در مجموعه قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق به جز ایستگاه‌های تست و پایشی که در پادگان‌ها مستقر هستند در هر دو استان سیستان و بلوچستان و استان کرمان ۲۸ ایستگاه تست ثابت و سیار داریم به نحوی که در شهر‌های کرمان، ماهان و سیرجان ۱۴ ایستگاه و در استان سیستان و بلوچستان در شهر‌های زاهدان، زابل، خاش و ایرانشهر نیز ۱۴ ایستگاه برپا شده است.

وی تصریح کرد: برابر آخرین آمار بالغ بر ۱۸ هزار و ۹۰۰ نفر در دو استان با مراجعه به این مراکز تست و پایش به‌صورت سرپایی مورد تست و ارزیابی قرار گرفتند و آن‌هایی که مشکل داشتند و یا مشکوک بودند به مراکز درمانی ۱۶گانه که در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان تعیین شده است، ارجاع داده شدند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌ شرق ارتش در خصوص ضدعفونی سطوح و معابر عمومی نیز افزود: با استفاده از ظرفیت یگان‌های جنگ نوین ارتش در کرمان و سیستان و بلوچستان همچنین خودرو‌هایی که از تهران دریافت کرده‌ایم، اقدامات لازم در خصوص ضدعفونی سطوح و معابر عمومی و اماکن خاص در چندین نوبت و به‌صورت مستمر انجام شده است.

معمارباشی با اشاره به تهیه مواد ضدعفونی و شوینده و انواع مواد سطح و دست گفت: در اجرای رزمایش و در روز‌های آینده این مواد به مردم در چندین نوبت و در ایستگاه‌های درمانی صلواتی که تعیین شده است، تحویل می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح مرکز نقاهتگاه یا استراحتگاه ۱۲۰ تختخوابی با تمام امکانات و تجهیزات و بیمارستان صحرایی ارتش در محل مرکز آموزش ۰۵ کرمان گفت: امیدواریم این مرکز با قطع زنجیره ویروس و بحث فاصله‌گذاری اجتماعی مورد استفاده قرار نگیرد، اما اگر مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی باشد، با تمام تجهیزات آمادگی کامل دارد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش بیان کرد: در مجموعه استان در کنار این اقدامات، در ماجرای وقوع سیل در شهرستان ریگان هم همکاران ما در گروه ۴۵۵ مهندسی ارتش، مشکلات ناشی از سیل را رفع کنند.

معمارباشی خاطرنشان کرد: ارتش، سپاه و نیروی انتظامی همه و همه ید واحد کشور و مقام ولایت هستند و انجام وظیفه می‌کنند؛ منّتی هم نیست؛ چرا که ما به‌عنوان یک سرباز، وظیفه داریم که در اجرای منویات رهبری و کمک به مردم همچون سال‌های دفاع مقدس در خط مقدم باشیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار