هشدار معاون رئیس پارلمان عراق به ناقضان مقررات آمدوشد مربوط به کرونا

معاون اول رئیس پارلمان عراق در واکنش به اقدام مشکوک برخی در نقض مقررات آمدوشد در استان ذی‌قار، آن را فتنه خطرناک توصیف کرد.
کد خبر: ۳۹۰۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹ - 04April 2020

هشدار معاون رئیس پارلمان عراق به ناقضان مقررات آمدوشد مربوط به کرونابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «حسن الکعبی»، معاون اول رئیس پارلمان عراق، اقدام برخی در نقض مقررات آمد و شد را «فتنه خطرناک» دانست و گفت که این اقدام می‌تواند زندگی میلیون‌ها تن از شهروندان عراقی را به خطر بیاندازد.

وی امروز شنبه (۱۶ فروردین) در واکنش به اقدام مشکوک برخی به اصطلاح «معترض» در خروج شبانه به خیابان‌ها در برخی از شهر‌های جنوبی از جمله ناصریه، مرکز استان ذی‌قار گفت که این گونه اقدامات خلاف قانون می‌تواند همه تلاش‌ها و اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا را تضعیف کند و حتی بر باد دهد.

شب گذشته تعداد محدودی از افراد به رغم ممنوعیت آمد و شد چند هفته‌ای در شهر‌های عراق به دلیل شیوع کرونا، مقررات اعلام شده را نقض کرده و دست به اعتراض زدند.

این اقدام در حالی صورت گرفت که برخی منابع عراقی روز قبل از این حادثه، درباره آغاز نافرمانی مدنی به تحریک آمریکا و سفارت این کشور در بغداد هشدار داده بودند و آن را تلاشی از سوی واشنگتن برای پیش‌برد فرآیند تحمیلی انتخاب عدنان الزرفی، نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه عنوان کرده بودند.

معاون اول رئیس پارلمان عراق همچنین امروز از وصول برنامه دولت الزُرفی به پارلمان خبر داد. نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه جدید عراق دیشب اعلام کرد که امروز (شنبه) برنامه و کابینه پیشنهادی خود را تقدیم پارلمان خواهد کرد.

در همین راستا، ستاد بحران کرونا در پارلمان عراق از همه نیرو‌های امنیتی و پلیس در استان‌های بغداد و استان‌های جنوبی خواست تدابیر امنیتی خود را در برابر هرگونه اشکال قانون‌گریزی و نقض مقررات آمد و شد تشدید کنند.

این ستاد در مورد حوادث دیشب ناصریه نیز اعلام کرد که آنچه در این شهر رخ داد آن هم در شرایط استثنائی فتنه است و باید از تکرار آن جلوگیری کرد.

برخی منابع غیر رسمی، دیروز مدعی شدند در درگیری بین نیرو‌های امنیتی و معترضان قانون‌شکن، یک نفر کشته و چند تن زخمی شده است که از سوی مقامات عراقی تکذیب شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار