تلاش آمریکا برای تشکیل دولت ضد ایرانی در عراق

یکی از تحلیلگران مسائل سیاسی عراق به ابعاد مداخلات ایالات متحده آمریکا در امور داخلی این کشور پرداخت و گفت: همه همّ و غم آمریکا این است که دولت عراق، مخالف ایران باشد.
کد خبر: ۳۹۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶ - 05April 2020

تلاش آمریکا برای تشکیل دولت ضد ایرانی در عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ولید الطائی» یکی از تحلیلگران مسائل سیاسی عراق به ابعاد مداخلات ایالات متحده آمریکا در امور داخلی این کشور پرداخت و در گزارشی تأکید کرد که آمریکا هیچ منفعتی برای عراق نخواهد داشت.

الطائی با انتشار یادداشتی در وبگاه خبری شبکه «العهد» عراق تصریح کرد: همه همّ و غم آمریکا این است که دولت عراق، مخالف ایران باشد و مانند عربستان، بحرین و امارات، دشمنی خود را به‌صورت آشکار علنی کند.

در این گزارش آمده است: آمریکا خواستار دولت مستقل (عراق) نیست بلکه می‌خواهد که به‌صورت کامل، در تصمیمات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، امنیتی، نظامی و حتی مذهبی، اصلی‌ترین نقش را بر عهده داشته باشد؛ (آمریکا) خواستار مذهب به شیوه و مقیاس خود است.

بنا بر این گزارش، به همین دلیل است که آمریکا دشمن حشدالشعبی و فرماندهان آن است؛ زیرا آنان، مخالف آن (آمریکا) در خاک مقدس عراق هستند؛ فرماندهان الحشد و نیرو‌های مقاومت به تنها گروه ملی‌گرای عراقی بدل شده‌اند که ملت عراق می‌تواند به آن اعتماد و بر روی آن حساب باز کند.

الطائی با بیان اینکه برخی از فراکسیون‌های سیاسی عراق به آمریکا نزدیک هستند، تأکید کرد: متأسفانه برخی از این فراکسیون‌ها شعار‌های ملی‌گرایانه و اصلاح‌طلبانه‌ای سر می‌دهند و به دشمن حشدالشعبی و گروه‌های مقاومتی بدل شده‌اند که هزاران شهید و مجروح در راه عراق و ملت عراق و مقدسات آنان دادند.

در ادامه گزارش آمده است: آمریکا از سال ۲۰۰۳ به بهانه آزادسازی، بر عراق مسلط شد، ولی به اشغالگرِ ناقضِ حاکمیتی بدل شد که سنت‌ها و ارزش‌های عراق را از هفده سال پیش زیر پا می‌گذارد و هیچ دستاوردی برای ملت عراق نداشته است، بلکه گروهی مزدور، فاسد و دزد را بر آنان مسلط کرد.

بنا بر این گزارش، آمریکا کاری کرد که این افراد، منابع ملی ملت عراق را غارت، زیرساخت‌ها و مراکز نظامی را نابود کنند، فساد و رشوه را در ادارات و وزارتخانه‌های مشروع کنند، ثروت‌های ملت را به یغما ببرند، مرز‌ها را به روی گروه‌های تروریستی باز و مطبوعات و رسانه‌هایی را اجیر کنند که علیه عراق فعالیت کنند؛ این طرح‌های مخرّب آمریکا در عراق است.

در پایان این گزارش تأکید شد: آمریکا تاکنون خواستار عراق با ثبات و مستقلی نبوده که تصمیم مستقل سیاسی و حاکمیتی داشته باشد، بلکه خواستار عراقی است که دنباله‌روی سیاست‌های مخرب آن (آمریکا) باشد، ولی امید ما نیرو‌های الحشد و مقاومت و ملت عراق است تا آمریکا را از خاک عراق بیرون برانند و ملت عراق نیز آزادانه و مستقل و به دور از سلطه آمریکا زندگی کنند.

در همین ارتباط، هشت گروه وابسته به سازمان حشدالشعبی عراق روز گذشته پیام‌هایی به نظامیان تروریست آمریکایی و طیف‌های سیاسی عراق دادند و تأکید کردند که باید اشغالگران آمریکایی از خاک عراق اخراج شوند.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار