حجت الاسلام ملائی:

جهش تولید حرکت در مسیر تمدن مهدویت را سرعت می‌بخشد

مدیر گروه اخلاق مرکز تخصصی مهدویت گفت: حضور مقتدرانه در تمام عرصه‌ها برای تسریع در فرآیند مهدویت ضروری است و این همان چیزی است که در «جهش تولید» می‌توان یافت.
کد خبر: ۳۹۰۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱ - 05April 2020

جهش تولید حرکت در مسیر تمدن مهدویت را سرعت می‌بخشدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حجت‌الاسلام حسن ملائی» مدیر گروه اخلاق مرکز تخصصی مهدویت در گفت‌وگویی با موضوع جهش تولید (شعار سال)، اقتصاد و آمادگی برای ظهور در ابتدا انتظار برای فرج را حاصل یک آرمان بلند جهانی دانست و اظهار داشت: ایرانیان به اقتضای فرهنگ ناب اسلامی و گذشته خود، انتظار دارند در آینده تمام دنیا پر از عدالت و صمیمیت و صلح شود. البته این موضوع در تمام ادیان وجود دارد و در دین اسلام اعتقاد بر این است که مردی آسمانی از نسل پیغمبر خاتم (ص) پایه‌های ظلم و ستم را فرو خواهد ریخت.

وی با بیان اینکه ظهور امام زمان بر دو پایه اصلی استوار است، اظهار کرد: در وهله نخست، این پدیده اجتماعی باید بر اساس دستور و اذن خدا صورت پذیرد و رکن دوم این است که ما انسان‌ها با اختیار خود برای ظهور، اعلام آمادگی داشته باشیم و در واقع زمینه را برای ظهور فراهم کنیم.

مدیر گروه اخلاق مرکز تخصصی مهدویت افزود: آمادگی‌های مردمی، عمومی و اجتماعی باید انجام شود تا جهان از لحاظ روحی و ذهنی آمادگی این پدیده را پیدا کند. آمادگی‌های لازم برای ظهور شامل انواع مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است که مجموعه این عوامل به صورت یک بسته می‌باشد که امروزه از آن به عنوان تمدن یاد می‌شود.

ملائی لازمه خیزش عمومی در جهت ظهور را تشریح کرد و گفت: باید یک تمدن نوین و متناسب با ظهور امام زمان (عج) فراهم کنیم این همان چیزی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای بیانیه گام دوم آن را به درستی برای ما تبیین نمودند و پیشتر نیز امام خمینی (ره) انگیزه و هدف از انقلاب اسلامی را حرکت به سمت ظهور ترسیم کردند.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم پدیده ظهور را از طریق جهانی سازی تمدن پیش ببریم باید در عرصه‌های مختلف نظامی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی قدرت پیدا کنیم تا حرفی برای گفتن داشته باشیم. لازمه حضور قدرتمندانه در تمامی زمینه‌ها، تلاش گسترده و فراگیر برای ساخت یک تمدن پیش نیاز مهدویت است.

مدیر گروه اخلاق مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: حضور مقتدرانه در تمام عرصه‌ها همان چیزی است که در " جهش تولید " می‌توان یافت و رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۳۹۹ را به این عنوان نامیدند.

وی در تکمیل مطلب فوق گفت: در جهش تولید قرار نیست با تلاش معمولی حرکت کنیم بلکه هدف باید تلاش جهادی باشد. همچنین بنا به فرموده رهبری تولید فقط در عرصه اقتصادی نیست بلکه در شرایط فعلی و نیاز‌های کشور اولویت با اقتصاد است.

ملائی در پایان مصاحبه تلفنی با رادیو گفتگو خاطر نشان کرد: در فرهنگ مهدویت و انتظار، یک مقوله راهبردی به نام انتظار امام زمان داریم که به اجتهاد و تلاش همه جانبه تفسیر می‌شود. به گونه‌ای که امام صادق (ع) فرمود: اهل تلاش باشید و منتظر امام زمان (عج) نیز باشید.

منبع: رادیو گفت‎وگو

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار