کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

تاکتیک جدید آمریکا برای مقابله با نیرو‌های مقاومت/ آمریکایی‌ها به‌دنبال ایجاد یک دولت سکولار در عراق هستند

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه آمریکایی‌ها با لابی‌های مختلف به‌دنبال ایجاد یک دولت سکولار در عراق هستند، به تشریح تاکتیک جدید آمریکا برای مقابله با نیرو‌های مقاومت در عراق پرداخت.
کد خبر: ۳۹۰۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۰ - 06April 2020

تاکتیک جدید آمریکا برای مقابله با نیرو‌های مقاومت/ آمریکایی‌ها به‌دنبال ایجاد یک دولت سکولار در عراق هستند«حسین کنعانی‌مقدم» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس درباره آخرین اقدامات نظامی آمریکا در کشور عراق اظهار داشت: آمریکایی‌ها در حال حاضر از پایگاه‌های تاکتیکی‌شان به پایگاه‌های اصلی خود نقل مکان و عقب‌نشینی کرده‌اند و این عقب‌نشینی برای کاهش خطرات و تهدیدات از سوی نیرو‌های مقاومت عراق و حشدالشعبی است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها سعی دارند تا نیروهایشان را در نقاطی مستقر کنند که تحت پوشش سامانه پدافندی پاتریوت قرار دارد تا از اقدامات گروه‌های مقاومت در عراق در امان بمانند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در خصوص مداخلات آمریکایی‌ها در امور سیاسی کشور عراق گفت: آمریکایی‌ها به‌دنبال دولتی غیر شیعی و زاویه‌دار با جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق هستند که تاکنون موفق نشده‌اند.

کنعانی‌مقدم تاکید کرد: اقدامات «برهم صالح» در خصوص معرفی «عدنان الزرفی» برای منصب نخست‌وزیری عراق، برخلاف قانون اساسی این کشور بود، آمریکایی‌ها با لابی‌های مختلف به‌دنبال ایجاد یک دولت سکولار در عراق هستند.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار