عضو هیئت علمی دانشگاه:

کرونا حداقل ۱۰ برابر کشنده‌تر از آنفولانزاست

رنجبر با اذعان به اینکه ما این بیماری را کامل نمی‌شناسیم گفت: حداقل کشندگی این بیماری ۱۰ برابر آنفولانزا بوده و قدرت انتقال آن نیز به شدت بالاتر است.
کد خبر: ۳۹۰۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰ - 05April 2020

کرونا حداقل ۱۰ برابر کشنده‌تر از آنفولانزاستبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، دکتر «حسام سیدین» مدیر گروه مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی ایران و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا و دکتر «هادی رنجبر» عضو هیئت علمی دانشگاه و دکترای پرستاری گفت‌وگویی با موضوع اینکه همچنان امکان شیوع ویروس کرونا در تهران وجود دارد انجام شد.

در این گفت‌وگو دکتر «حسام سیدین» اظهار داشت: واقعیت این است که ما هنوز به مرحله کنترل کرونا نرسیده ایم که بخواهیم از کنترل کامل آن صحبت کنیم.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: با توجه به مداخلات خوبی که صورت گرفته ممکن است به مرحله‌ای برسیم که بیماری گسترش پیدا نکند، اما به این معنا نیست که بیماری دیگر وجود نخواهد داشت.

مدیر گروه مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن تشکر و قدردانی از همکاری خوب مردم به خاطر مراقبت‌های بهداشتی و ماندن در خانه تصریح کرد: متاسفانه به اشتباه برداشت شده که این بیماری دیگر تمام شده درصورتیکه اینگونه نیست و مردم همچنان مبتلا می‌شوند.

سیدین استمرار ممنوعیت تحرکات در سطح شهر را ضروری دانست و گفت: متاسفانه خیابان‌ها در روز گذشته مملو از جمیعت بود و این علامت خوبی نیست.

در ادامه رنجبر عضو هیئت علمی دانشگاه اظهار داشت: «مسئولیت اجتماعی» در دنیای مدرن شاید یک اصطلاح جدیدی باشد، اما یک چارچوب اخلاقی برای افراد و نهاد‌ها است تا منافع بشری را در همه تصمیمات خود لحاظ کنند.

وی افزود: در حال حاضر کشور‌های توسعه یافته از فرهنگ قدیمی ما وام می‌گیرند تا مردمشان در قرنطینه بمانند.

عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه کرونا یک بیماری نوپدید است و نمی‌توان هیچ مطلب قاطعی را درباره آن مطرح کرد، گفت: سازمان‌های بهداشتی در ابتدا اعلام کردند که استفاده از ماسک برای افراد معمولی ضروری نیست، اما الان به این جمع بندی رسیدند که باید در اجتماع از ماسک استفاده کنیم و یا مواردی گزارش شده که فرد بیشتر از ۳۰ روز مثبتِ کرونا بوده و بیماری را در جامعه انتقال می‌داده و الان هم مشخص شده که این ویروس حتی در هوا هم باقی می‌ماند.

وی با اذعان به اینکه ما این بیماری را کامل نمی‌شناسیم عنوان کرد: حداقل کشندگی این بیماری ۱۰ برابر آنفولانزاست ضمن اینکه قدرت انتقال آن به شدت بالاتر است و می‌تواند برای مدت طولانی بر روی سطوح باقی بماند لذا اینکه عده‌ای تصور می‌کنند کرونا تمام شده و باید به سرکار بروند اشتباه است.

رنجبر متذکر شد: البته عده‌ای هستند که معیشت و روزی آن‌ها دچار مشکل شده و اینجا مسئولیت اجتماعی حاکمیت است که به این افراد کمک کند.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار