چهل‌سالگی سرو/

نوجوانی که گره شهادتش به دست حضرت علی‌اصغر (ع) باز شد

مادر شهید محمدحسین حاج‌میری گفت: هرچه اصرار کرد، من اجازه ندادم؛ به او گفتم «مادر جان تو خیلی کم سن و سال هستی و در جبهه کاری از تو برنمی‌آید، اما جوابی داد که نظرم را تغییر داد.
کد خبر: ۳۹۰۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶ - 05April 2020

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، محمدحسین حاج‌میری، نوجوانی از لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) بود. او سال ۱۳۴۸ در تهران به دنیا آمد و در حالی‌که سال اول دبیرستان را می‌گذراند، عزم جبهه کرد. مهر سال ۶۲ به جمع تخریب‌چیان لشکر ۱۰ پیوست و در روز اول فروردین سال ۶۳ با جمعی از بچه‌های تخریب برای زدن معبر برای گردان‌ها، مأمور شد و در جبهه طلائیه برای همیشه جاودانه شد و پیکر مطهرش در آن سرزمین مقدس بر جای ماند.

روایت مادر از نوجوان شهیدش

مادر محمدحسین درباره چگونگی رضایت دادن برای حضور فرزندش در جبهه می‌گوید: محمدحسین ۱۳ ساله بود که راهی جبهه شد. برای من تعجب‌آور بود نوجوانی که برای انجام کوچکترین کارش به خانواده متکی بود، عزم جبهه کرده است. محمدحسین هرچه اصرار کرد من اجازه ندادم. به او گفتم «مادر جان تو خیلی کم سن و سالی و در جبهه کاری از تو بر نمی‌آید.».

اما محمدحسین جوابی داد که مرا حیرت‌زده کرد. گفت «مادر جان امام حسین (ع)، علی‌اصغر را هم آورد. او شیرخواره بود و به شهادت رسید.»

با شنیدن این دلیل من به او اجازه دادم و محمدحسین برود و تا به امروز خبری از او ندارم و اثری از او به ما نرسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار