مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

دانشنامه دفاع مقدس سمنان ماندگارترین سند تاریخ جنگ تحمیلی است

«محمدحسن سلامی» گفت: تدوین دانشنامه دفاع مقدس ماندگارترین سند تاریخ جنگ تحمیلی استان سمنان خواهد بود و باید به صورت ویژه به آن پرداخته شود.
کد خبر: ۳۹۰۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱ - 06April 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان در جلسه هماهنگی و تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس اظهار داشت: تدوین دانشنامه دفاع مقدس در استان یک فعالیت ارزشمند در راستای معرفی دوران دفاع مقدس به نسل‌های بعدی است که وقایع حماسی این برهه‌ تاثیرگذار و سرنوشت‌ساز کشور را لمس نکرده‌اند و این مهم می‌تواند گام مهمی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

وی ادامه داد: تدوین دانشنامه دفاع مقدس ماندگارترین سند تاریخ جنگ تحمیلی استان سمنان خواهد بود و باید به صورت ویژه به آن پرداخته شود و استفاده از تجربه، مشارکت گروه‌های تاریخ، جغرافیا، علوم انسانی و ادبیات بسیار با اهمیت است.

سلامی با بیان اینکه در سال 99 سرعت و جهش بیشتری در چاپ جلدهای اول دانشنامه را خواهیم داشت، افزود: تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان سمنان پیشرفت چشمگیری داشته و تاکنون 590 مدخل شناسایی شده و 250 پرونده عملی و 100 مقاله انجام شده است.

وی با بیان اینکه تدوین نقش یگان‌های نظامی و دستگاه‌های اجرایی در دوران دفاع مقدس در اولویت است، تصریح کرد: هر چه حضور مسئولان فرهنگی و نظامی استان در زمینه تهیه و تدوین دانشنامه دفاع مقدس قوی باشد، می‌توانیم یک کارنامه قابل قبول را برای آیندگان ارائه دهیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس سمنان در این جلسه، خواستار مشارکت و همکاری بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی و یگان‌های نظامی در ساماندهی اسناد و تدوین مقالات علمی دانشنامه استانی دفاع مقدس و برگزاری منظم جلسات کارگروه مداخل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار