پاک‌آئین:

وزارت خارجه بازارهای خارجی را برای صادرات غیرنفتی پیدا کند

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: وزارت خارجه در جهش اقتصادی باید بازارهای خارجی را برای صادرات کالاهای غیرنفتی خود که تولیدات داخلی کشور هستند، پیدا کند.
کد خبر: ۳۹۰۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶ - 06April 2020

وزارت خارجه بازارهای خارجی را برای صادرات غیرنفتی پیدا کندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، محسن پاک‌آئین سفیر سابق ایران در جمهوری آذربایجان در مورد اولویت‌های دستگاه سیاست خارجی کشورمان در سال جدید اظهار داشت: با توجه به اینکه شعار سال جهش اقتصادی و تولید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای سال ۱۳۹۹ مشخص شده است، به طور طبیعی رویکرد و اولویت اصلی وزارت امور خارجه باید در مسیر اجرایی شدن این شعار باشد.

وی ادامه داد: این موضوع به این معنی است که با توجه به اقدامات انجام گرفته و تلاش‌های خوبی که برای مقاوم سازی اقتصاد صورت پذیرفته است، مرحله رونق اقتصادی را طی کرده‌ایم و حالا باید وارد مرحله جهش تولید و به تبع آن جهش اقتصادی شویم.

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: در جهش اقتصادی باید بازارهای خارجی را برای صادرات کالاهای غیرنفتی خود که تولیدات داخلی کشورمان هستند، پیدا کنیم و در این رابطه نقش دستگاه دیپلماسی و وزارت امور خارجه بسیار مهم خواهد بود.

پاک‌آئین افزود: وزارت امور خارجه به وسیله معاونت دیپلماسی اقتصادی، با کمک سفرا و نمایندگان سیاسی ایران در خارج از کشور و همچنین وابستگان بازرگانی که از طرف وزارت صمت اعزام می‌شوند، باید بتواند بازارهایی را برای تولیدات ایران در جهان و به خصوص کشورهای همسایه پیدا کند.

وی عنوان کرد: این نکته را باید مدنظر داشت که منطقه ما با جمعیتی حدود ۶۰۰ میلیونی یک بازار خوب برای صادرات و فروش کالاهای ما به حساب می‌آید و به نظر بنده منطقه و همسایگان باید اولویت صادراتی ما باشند.

تحلیلگر مسائل بین‌الملل تصریح کرد: ما می‌توانیم با اتخاذ تدابیری ویژه، امضای موافقت‌نامه‌ها، کاهش تعرفه‌های گمرکی، ارائه مشوق‌های صادراتی، همچنین سامان دهی امور گمرکات کشور و گسترش امکانات ترانزیتی مانند ساخت راه آهن و جاده به رونق اقتصادی کمک کنیم. در این میان نقش وزارت امور خارجه در رایزنی‌های متعدد با طرفین خارجی بسیار مهم است.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار