سردار قنبری خبر داد؛

کشف بیش از ۲.۵ تُن مواد افیونی در «خاش»

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف دو تُن و ۵۲۹ کیلوگرم مواد افیونی در درگیری پلیس با سوداگران مرگ در شهرستان «خاش» و دستگیری سه قاچاقچی خبر داد.
کد خبر: ۳۹۰۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸ - 06April 2020

کشف بیش از ۲ تُن مواد افیونی در «خاش»به گزارش گروه اجتماعی دفاع‎پرس، سردار «محمد قنبری» فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در تشریح این عملیات، اظهار داشت: پلیس مبارزه با مواد مخدر «خاش» با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سیستان و بلوچستان، از جابه‌جایی محموله بزرگ مواد افیونی توسط اعضای یک باند حرفه‌ای، از مناطق مرزی استان به حوزه استحفاظی در این شهرستان مطلع شدند.

وی افزود: تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان «خاش» با رصد مداوم تحرکات اعضای این باند مسلح، شب گذشته یک خودروی وانت نیسان و دو خودروی پژو ۴۰۵ و پژو پارس متعلق به اعضای این باند را هنگام تردد در یکی از محور‌های فرعی شناسایی کردند و تحت نظر قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سوداگران مرگ که با ورود به منطقه کمین، خود را در محاصره پلیس دیدند، با تیراندازی به سمت مأموران انتظامی قصد فرار از محل را داشتند.

سردار قنبری عنوان کرد: در این درگیری مسلحانه، بر اثر آتش پر حجم تکاوران پلیس، قاچاقچیان که عرصه را بر خود تنگ دیدند، با رها کردن خودرو‌ها به سمت ارتفاعات منطقه گریختند که با هوشیاری و سرعت عمل مأموران، سه نفر از آن‌ها دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان گفت: مأموران در بازرسی از خودرو‌های توقیف شده در مجموع دو تن و ۵۲۹ کیلو و ۳۱ گرم انواع مواد افیونی شامل یک تُن و ۵۹۸ کیلو و ۵۳۱ گرم تریاک و ۹۳۰ کیلو و ۵۰۰ گرم حشیش را به همراه دو قبضه اسلحه کلاش و مقادیری مهمات جنگی کشف کردند.

سردار قنبری با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی خاطرنشان کرد: کارکنان نیروی انتظامی با هوشیاری کامل در گلوگاه‌ها و ورودی‌های قاچاق حضور فعال دارند و در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر به‌عنوان بلای خانمان‌سوز در جامعه از هیچ‌گونه تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار