فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان خبر داد؛

راه‌اندازی قرارگاه پدافند زیستی برای شکست کرونا در سیستان و بلوچستان

سردار «امان‌الله گشتاسبی» گفت: قرارگاه پدافند زیستی امام رضا (ع) در راستای اطلاع رسانی به مردم و حفظ سلامت نیروها جهت شکست ویروس کرونا در استان سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۳۹۰۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰ - 06April 2020

سپاه پاسداران با اتکا به ارزش های اسلامی و انقلابی در جامعه نقش آفرینی می کندبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، سردار «امان‌الله گشتاسبی» فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان امروز در نشست خبری که با محوریت کرونا برگزار شد، اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از مولفه‌های بسیار قوی، نهادهای انقلابی و پیش قدم در همه ادوار و مسائل است که به عنوان بازوی قدرتمند با اتکا به ارزش‌های اسلامی و انقلابی در جامعه نقش آفرینی می‌کند.

وی با اشاره به موفقیت سپاه در عرصه مبارزه با کرونا ادامه داد: سپاه از روزهای اول شیوع این ویروس در اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حضور نیروهای مسلح در این میدان و در تعامل با سایر ارگان‌ها وارد عمل شد و در این راستا گام های خوبی برداشت.

گشتاسبی افزود: ۹۴۳ گروه در این قرارگاه در حال فعالیت هستند و در راستای آرام بخشی، ضدعفونی معابر و اماکن، تولید مواد بهداشتی، تهیه ماسک، راه اندازی کارگاه‌های تولیدی، آگاهی بخشی، رصد اطلاعاتی، پیشگیری و رفع آلودگی عمل می‌کنند.

وی تصریح کرد: بیش از یک میلیون لیتر مواد صدعفونی کننده، ۸۰۰ هزار  جفت دستکش و هزار دست گان توسط سپاه تولید و به شبکه بهداشت و درمان اهدا شده است.

فرمانده سپاه سلمان گفت: تهیه و انتشار هزار و ۴۰۰  هزار متنون خبری شامل عکس، خبر، فیلم و نماهنگ در فضای مجازی، ضدعفونی ۶۰ هزار مکان، شناسایی سه مرکز دپوی تجهیزات بهداشتی، فعالیت ۴۰۰ پزشک و بهیار از مجموع نیروی زمینی سپاه از دیگر اقدام‌های انجام شده توسط سپاه سلمان در این خصوص است.

این مسئول با بیان اینکه روزانه هزار و ۸۰۰ بسیجی در خط مقدم مقابله با کرونا فعالیت دارند اضافه کرد: سپاه جزو رده‌های نیروهای مسلح است که هیچ آسیب پذیری در رابطه با کرونا نداشته است.

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان از نظر تعداد مبتلایان به کرونا در رده‌های انتهایی جدول است اضافه کرد: یکی از دلایل موفقیت استان در این خصوص اجرای ۹۹ درصدی طرح غربالگری است.

گشتاسبی با اشاره به برگزاری رزمایش شهدای مدافع سلامت در استان گفت: این رزمایش با استفاده از همه ظرفیت‌های سپاه و حضور قریب به سه هزار نیروی مجرب با هزار دستگاه خودرو به مدت هشت روز برگزار شد.

وی افزود: ایجاد نقاحتگاه در تیپ سلمان زاهدان و در شهرستان زابل و ایرانشهر، آموزش چهره به چهره به ۷۰۰ هزار نفر از مردم استان و تب سنجی و توزیع ۳۰ هزار بسته معیشتی از دیگر اقدام های سپاه سلمان در قالب قرارگاه پدافتد زیستی امام رضا (ع) بوده است.

سردار «محمد ناظری» جانشین فرمانده سپاه سلمان نیز در این نشست گفت: در کنار همه اقدامات از درون سازمان هم غافل نشدیم و برنامه‌های خوبی را از سپاه داشتیم که نتیجه این نظارت‌ها این شد که تا این لحظه هیچ کس از بخش اعظم سپاه به ویروس کرونا مبتلا نشده است.

ناظری افزود: سپاه سلمان با کمک در ابعاد مختلف از جمله سبد معیشتی و کمک مالی به سوی اقشار آسیب پذیر شتافته و بیش از ۲۳ هزار سبد کالا به اقشار آسیب پذیر اهدا شده است.

وی بیان داشت: استان هنوز سفید نیست باید توجه بیشتری به پروتکل‌های بهداشتی شود، اما متاسفانه شاهد افزایش تجمعات هستیم.

جانشین فرمانده سپاه سلمان با بیان اینکه سه طرح مهم جهت تکمیل زنجیره مقابله با کرونا راه‌اندازی شده است ادامه داد: طرح مطهر با هدف اصلی شکستن ویروس کرونا با آگاهی بخشی به مردم و پیگیری چهار محور شامل استقرار ایستگاه‌های سلامت، آموزش عمومی، ضدعفونی و نظارت و کنترل بهداشتی تشکیل شده است.

این مسئول اضافه کرد: طرح سلامت اجتماعی با هدف کاهش استرس‌های خانواده‌ها در ایام قرنطینه نیز در حال اجراست، بسیج خواهران در این خصوص اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: طرح اهدای خون، بسیجیان خواهران استان از امروز ماموریت دارند جهت اهدای خون اقدام کنند که این طرح آغاز شده است.

ناظری با اشاره به راه‌اندازی غسالخانه ویژه متوفیان کرونا توسط شهرداری زاهدان و با همکاری سپاه گفت: توسط سپاه و بسیج ۲۵ نفر از طلاب آگاه و با تجربه در خصوص تدفین متوفیان کرونایی جهت غسل، نماز جنازه و دیگر امور مربوط به متوفیان شیعه و سنی در حال فعالیت هستند و دو نفر از این افراد از خواهران هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار