در قالب رزمایش پدافند بیولوژیک؛

۳۲ هزار خودرو در منطقه شمال غرب کشور رفع آلودگی شدند

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نزاجا گفت: ۳۲ هزار خودرو در قالب رزمایش پدافند بیولوژیک در ۱۷ پایگاه پایش و ۶۰ ایستگاه پایش ارتش در منطقه شمال غرب کشور رفع آلودگی شده‌اند.
کد خبر: ۳۹۰۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱ - 06April 2020

۳۲ هزار خودرو در قالب رزمایش پداقند بیولوژیک در منطقه شمال غرب کشور رفع آلودگی شده اند

به گزارش دفاع‌پرس از ارومیه، امیر سرتیپ «علی حاجیلو» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نزاجا در حاشیه بازدید از قرارگاه جهادی فرعی مبارزه با ویروس کرونا قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نیروی زمینی ارتش در ایست و بازرسی شهید محمدنژاد میاندوآب، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بعد از شیوع بیماری کرونا، قرارگاه جهادی مبارزه با این ویروس در اسفندماه ۹۸ همزمان با سالروز عملیات غرورآفرین کربلای ۷، در شمال غرب کشور تشکیل شد و شروع به فعالیت کرد.

وی گفت: نیروی زمینی ارتش در شمال غرب کشور برای مقابله با ویروس کرونا در قالب رزمایش پدافند بیولوژیک امام خامنه‌ای در سه محور ضدعفونی و گندزدایی معابر شهری و روستایی، استقرار در ورودی شهرها و ایجاد ایستگاه‌های پایش و کنترل و ایجاد استراحتگاه‌های بهبودیافتگان کرونا فعالیت می‌کند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نزاجا افزود: پزشکان متخصص نیروی زمینی و کادر درمانی بیمارستان‌ها و یگان‌های بهداشت و درمان و گردان‌های جنگ نوین، همچنان‌که در بلایای طبیعی همراه و غمخوار مردم عزیز ایران بودند و به مثل کلام رهبری، نیروهای ارتش فدایی ملت هستند، در این برهه از زمان نیز با تمام امکانات در مبارزه و پشتیبانی از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در صف اول مبارزه ایستاده اند.

وی تصریح کرد: با همکاری استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و نیروی انتظامی و… کنترل و محدود کردن تردد و پایش علایم کرونا را در ۱۷ پایگاه شروع کرده‌ایم.

امیر حاجیلو عنوان کرد: در چهار نقطه در شمال غرب کشور نیز موضوع تولید نیازمندی‌های ارتش و بیمارستان‌ها و کمک به مردم نیازمند نیز در دستور کار قرار گرفته است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نزاجا ادامه داد: ۲۲۰ هزار نفر در ۱۷ پایگاه پایش و ۶۰ ایستگاه پایش ارتش تاکنون پایش شده‌اند که از این تعداد ۱۶۲ نفر علایم مثبت کرونا داشتند که به بیمارستان‌های مرجع ارجاع داده‌ایم.

وی با بیان اینکه در این پایگاه‌ها بیش از ۳۲ هزار خودرو رفع آلودگی شده‌اند، افزود: برپایی نقاهتگاه و استراحتگاه برای بهبودیافتگان از ویروس کرونا در ۱۱ شهرستان در شمال غرب کشور از دیگر اقدامات ارتش در کمک به حوزه درمان و مقابله با کرونا است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار